توسعه زیرساخت های دریایی و ساحلی کشور

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، خبرگزاری خبرنگاران-معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تهیه و تدوین توضیح ردیف پایه لیست فعالیت های امور دریایی و ساحلی گامی بلند و موثر در توسعه زیرساخت های دریایی و ساحلی کشور است.

توسعه زیرساخت های دریایی و ساحلی کشور

به گزارش خبرگزاری وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ محمدرضا اله یار در آستانه روز مهندس با تبریک این روز به جامعه مهندسی کشور اضافه کرد: توضیح ردیف فعالیت های امور دریایی و ساحلی تهیه شد و ابلاغ آن در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد:با توجه به احتیاج جامعه مهندسی دریایی کشور و نبود لیست بهای فعالیت های امور دریایی و ساحلی، توضیح ردیف این فعالیت ها به وسیله معاونت مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با مشارکت و همکاری مشاوران منتخب گروه بندرسازی جامعه مهندسان مشاور ایران، نمایندگان منتخب پیمانکاران دریایی و نیز هماهنگی و مساعدت سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه و جهت درج در سامانه سافات سازمان برنامه و بودجه و نهایتا انتشار آن در سال آینده اقدام شد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه انتظار می رود با تهیه و تدوین این لیست و مشخصات فنی عمومی ضمیمه شده به آن، گام بلند و موثری در ارتقاء زیرساخت های دریایی و ساحلی کشور، برداشته گردد، گفت: همسان سازی و وحدت رویه در تنظیم برآورد پروژه ها، انضباط اقتصادی و تبیین فعالیت های مرتبط با اجرای کار های دریایی و ساحلی، از دیگر اهدافی است که با تهیه توضیح ردیف فعالیت های امور دریایی و ساحلی، محقق می گردد.

اله یار با اشاره به اینکه توضیح ردیف فعالیت های امور دریایی و ساحلی از اوایل سال 1398 شروع و در چهار بخش تدوین شده است، گفت: عملیات لایروبی و استحصال، احداث موج شکن های سنگی، بهسازی زمین و روسازی محوطه های بندری و نیز احداث انواع اسکله ها، چهار بخش مربوطه را شامل می گردد.

عضو هیات عامل سازمان بنادر با اشاره به اینکه تهیه توضیح ردیف فعالیت های دریایی و ساحلی کشور با تولی گری سازمان بنادر و دریانوردی مدنظر قرار گرفته است، گفت: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه لیست بهادار در مرحله بعد از این انجام می گردد.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان توضیح داد: این اتفاق برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است و می تواند یاری کند تا پروژه ها و تجارب در بحث بررسی فعالیت های دریایی انجام گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "توسعه زیرساخت های دریایی و ساحلی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه زیرساخت های دریایی و ساحلی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید