جهش در فراوری محصولات کشاورزی در گرو توسعه کشت های گلخانه ای است

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با توسعه کشت های گلخانه ای شاهد جهش در فراوری محصولات کشاورزی خواهیم بود.

جهش در فراوری محصولات کشاورزی در گرو توسعه کشت های گلخانه ای است

به گزارش خبرنگار از ، رسول جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در دومین جلسه ستاد توسعه گلخانه های استان گفت: در فضای گلخانه ای امکان فراوری چند برابری نسبت به کشت در فضای آزاد را داریم و در امسال نیز برنامه ابلاغی توسعه و بهره برداری گلخانه ها در استان در سطح 70 هکتار و اصلاح و نوسازی واحد ها نیز در سطح 4 هکتار اعلام شده است.

جلیلی با بیان اینکه توسعه گلخانه ها جزو مهمترین پیشران های توسعه استان در بخش کشاورزی به شمار می رود، توضیح داد: در سال گذشته در سطح 15 هکتار واحد های گلخانه احداث و به بهره برداری رسیده است که باید امسال بستر توسعه کشت های گلخانه ای در استان با برطرف موانع موجود تسهیل و تسریع یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: ضرورت مدیریت مصرف آب و کاربرد روش های صرفه جویی به یکی از الزامات بدل شده که وزارت جهاد کشاورزی نیز در این زمینه با تدبیر لازم توجه ای ویژه به این مهم را داشته است.

جلیلی خاطر نشان کرد: احداث واحد های گلخانه ای در مقیاس های مختلف، صرف نظر از مزایایی که در افزایش بهره وری و استفاده بهینه از منابع آب دارد، می تواند زمینه ساز افزایش فراوری محصولات کشاورزی در واحد سطح، ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر برای مردم باشد.

این مسئول ادامه داد: بانک کشاورزی به متقاضیان احداث واحد های گلخانه ای که اطلاعات خود را در سامانه سیتا ثبت نام کرده اند، تسهیلات 12.5 درصد پرداخت می نماید.

ن م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جهش در فراوری محصولات کشاورزی در گرو توسعه کشت های گلخانه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهش در فراوری محصولات کشاورزی در گرو توسعه کشت های گلخانه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید