خبرنگاران اصلاح ساختار واحدهای مرغداری قم درحال انجام است

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، قم - خبرنگاران - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که صنعت پرورش طیور استان درحال تحول است، گفت: اصلاح ساختار فنی واحدهای مرغداری فعال درقم که از مدت ها قبل شروع شده با همکاری بهره برداران در حال اجرا و تکمیل است.

خبرنگاران اصلاح ساختار واحدهای مرغداری قم درحال انجام است

علی اصغر همت روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ آژانس الکترونیکی، بیان نمود: این اقدامات باهدف پیشگیری از شیوع بیماری های واگیر و افزایش بهره وری در واحدهای مرغداری استان انجام می گردد.

وی اضافه کرد: شرایط نامناسب تجهیزات و تاسیسات مرغداری ازنظر فنی و بهداشتی یکی از مهمترین عوامل تشدید بیماری در میان طیور است که برای جلوگیری از آن، با همکاری فعالان این صنعت نوسازی و تحول در ساختار مرغداری های استان را دنبال می کنیم.

وی ادامه داد: اصلاح سیستم آبرسانی و سوخت رسانی به منظور جلوگیری از ورود تانکرها به داخل واحد و ازبین بردن امکان انتقال بیماری، اصلاح سیستم تهویه سالن ها، احداث محل انبار و اتاق ضدعفونی مناسب در ورودی واحدهای مرغداری، محصور نمودن کامل واحدها، اصلاح سیستم انتقال دان از انبار به سالن ها و احداث محل جمع آوری کود ازجمله اقداماتی است که در این رابطه انجام می گردد.

همت گفت: تمامی این اقدامات در قالب برنامه تعیین تدوین شده و با همراهی فعالان این صنعت در حال پیاده شدن است تا استان قم همچون گذشته در بخش پرورش طیور به عنوان یکی از قطب های مهم کشور خودنمایی کند.

وی بیان نمود: تمام کوشش خود را به کارخواهیم گرفت تا با اصلاح ساختار مرغداری های استان از شیوع بیماری و وارد آمدن خسارت سنگین به این صنعت جلوگیری کنیم.

قم چهارمین استان کشور ازنظر تراکم مرغداری های فعال است؛ این استان رشد قابل توجهی در صنعت طیور دارد و به طور میانگین هشت درصد احتیاج تخم مرغ و سه درصد احتیاج مرغ گوشتی کشور را تامین می نماید.

میزان متوسط فراوری بخش کشاورزی استان قم در سال برابر 805 هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اصلاح ساختار واحدهای مرغداری قم درحال انجام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اصلاح ساختار واحدهای مرغداری قم درحال انجام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید