خبرنگاران دستورالمعل لازم برای مبتلایان به بیماری التهابی روده در ایام کرونا

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، تهران- خبرنگاران- انجمن گوارش آمریکا دستورالعمل جدیدی را برای مقابله با بیماری کووید-19 برای افراد مبتلا به بیماری التهابی روده منتشر کرد.

خبرنگاران دستورالمعل لازم برای مبتلایان به بیماری التهابی روده در ایام کرونا

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری مدیکال ساینس، بر اساس این دستورالعمل جدید افراد مبتلا به بیماری التهابی روده باید در طول شیوع بیماری کووید-19 دوره های درمانی خود را از جمله تزریق های دوره ای به طور کامل انجام دهند.

ظاهرا ابتلا به بیماری التهابی روده خطر آلوده شدن به ویروس SARS-CoV-2 یا ابتلا به بیماری کووید-19 را افزایش نمی دهد؛ اما افرادی که بیماری التهابی روده دارند و به کووید-19 نیز مبتلا شده اند، باید پس از مشورت با پزشک معالج خود، اقدامات زیر را انجام دهند:

1- مصرف داروهای thiopurine، methotrexate و tofacitinib را متوقف نمایند.

2- مصرف داروهای بیولوژیکی (مانند داروهای ضد TNF، ustekinumab و vedolizumab) را متوقف نمایند.

3- پس از توقف شیوع ویروس کرونا دوره درمانی خود را مجددا شروع نمایند.

بیماری های التهابی روده (Inflammatory bowel disease) به گروهی از بیماری ها اطلاق می گردد که به التهاب دیواره روده منجر می شوند. شایع ترین بیماری های التهابی روده شامل کولیت زخمی و بیماری کرون هستند که هر 2 موجب التهاب بلندمدت در دستگاه گوارش از جمله مری، معده و روده می شوند.

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، ویروس کرونا اواسط ماه دسامبر 2019 در ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد؛ اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران دستورالمعل لازم برای مبتلایان به بیماری التهابی روده در ایام کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دستورالمعل لازم برای مبتلایان به بیماری التهابی روده در ایام کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید