خبر بد سامسونگ برای صاحبان این گوشی های گلکسی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، گجت نیوز نوشت: سامسونگ لیستی از تعدادی از گوشی های پرفروش منتشر کرد که از امروز پشتیبانی آن ها به سرانجام می رسد و دیگر خبری از آپدیت های نو نیست.

خبر بد سامسونگ برای صاحبان این گوشی های گلکسی

همه چیزهای خوب روزی به خاتمه می رسد و این مورد درباره عمر گوشی های هوشمند هم صدق می نماید. سامسونگ در سال های اخیر چندباری سیاست انتشار آپدیت برای گوشی ها و تبلت های گلکسی را تغییر داد اما بعضی از گوشی های قدیمی تر سامسونگ، با همان سیاست قدیمی پشتیبانی چهار ساله به کار خود ادامه دادند. حالا عمر پشتیبانی بسیاری از این گوشی ها به خاتمه رسیده و کاربران مدل هایی مانند گلکسی ای 30، اس 10 و … باید به فکر خرید یک گوشی نو باشند.

نه تنها دیگر خبری از آپدیت های اندروید و وان یو آی نیست، بلکه حالا پشتیبانی امنیتی این گوشی های گلکسی نیز متوقف شده است.

در ادامه می توانید فهرست گوشی هایی که دیگر آپدیتی دریافت نخواهند کرد را مشاهده کنید.

  • گوشی گلکسی S10, S10+, and S10e
  • گوشی گلکسی X Cover 4S
  • گوشی گلکسی A80
  • گوشی گلکسی A40
  • گوشی گلکسی A10
  • گوشی گلکسی A30
  • گوشی گلکسی A50
  • تبلت گلکسی Tab A10.1 (2019)
  • تبلت گلکسی Tab S5e
  • تبلت گلکسی Tab S6

در این فهرست، بسیاری از تبلت ها و گوشی های گلکسی سامسونگ که در سال 2019 میلادی معرفی شده بودند حاضر هستند. این مدل ها دیگر هیچ آپدیت و پشتیبانی دریافت نخواهند کرد؛ این یعنی نه تنها خبری از آپدیت های بزرگ سیستم عامل اندروید و رابط کاربری وان یو آی نیست، بلکه آپدیت های امنیتی سامسونگ هم برای این مدل ها منتشر نخواهد شد.

چه اتفاقی برای این گوشی ها و تبلت های سامسونگ می افتد؟

نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که سامسونگ گاهی قوانین خود را زیر پا می گذارد و پس از خاتمه دوره پشتیبانی یک گوشی، برای حل ایرادات امنیتی جدی به روزرسانی هایی را منتشر می نماید. البته این اتفاق برای تمام گوشی ها نمی افتد؛ برای مثال گوشی گلکسی اس 10 سامسونگ وارد سال پنجم انتشارش شده اما سامسونگ همچنان آپدیت هایی را برای بهبود امنیت این مدل منتشر می نماید. گاهی اوقات هم آپدیت های مخصوص کاربران یک کشور یا یک ارائه دهنده خدمات مخابراتی (معمولا در اروپا و آمریکا) منتشر می گردد تا کاربران با خیال راحت تری از گوشی یا تبلت گلکسی خود استفاده نمایند.

هر چند کاربران حالا از ویژگی های نو رابط کاربری One UI محروم می شوند اما با استفاده از یک آنتی ویروس مطمئن، می توانند سال ها از گوشی خود استفاده نمایند.

در هر صورت اگر نام گوشی شما در فهرست بالا بود، بهتر است بدانید جای هیچ گونه نگرانی نیست و می توانید حداقل چند سال دیگر با خیالی راحت از گوشی خود بهره ببرید. هر چند حالا مسائل امنیتی و باگ ها بیشتر سراغ شما می آیند اما با نصب آنتی ویروس های معتبر می توانید ریسک های استفاده از گوشی بدون پشتیبانی و آپدیت های امنیتی را به حداقل برسانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خبر بد سامسونگ برای صاحبان این گوشی های گلکسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر بد سامسونگ برای صاحبان این گوشی های گلکسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید