خروج استان مرکزی از رنگ قرمز، در جایگاه دوم کشوری تزریق واکسن کرونا هستیم

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، خبرنگاران/مرکزی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در راستای استقبال خوب مردم و همکاری و تلاش شبانه روزی تمامی مراکز واکسیناسیون، استان مرکزی جایگاه دوم تزریق واکسن کرونا در بین استان های سطح کشور را بدست آورده است.

خروج استان مرکزی از رنگ قرمز، در جایگاه دوم کشوری تزریق واکسن کرونا هستیم

یاسر قربانی در اینباره گفت: طبق نمودارهای ارسالی و اطلاعات وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی، استان مرکزی در تزریق واکسیناسیون علیه کووید 19 فرایندی مطلوب و شتابانی را در پیش گرفته و هم اکنون در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: 763 هزار و 923 نفر جمعیت هدف بالای 15 سال در استان مرکزی وجود دارد که بیش از 777 هزار دُز واکسن علیه کرونا تزریق شده است و به عبارتی دیگر بیش از 70 درصد این جمعیت دُز اول و بیش از 32 درصد آن ها دُز دوم خود را دریافت کرده اند.

وی گفت: کلیه واکسن های موجود دارای تاییدیه وزارت بهداشت هستند و یکی از تأثیرات قابل تامل واکسیناسیون را می توان در کاهش موارد مرگ و میر و بستری افرادی که واکسینه شده اند به عینه در مراکز درمانی استان مشاهده کرد.

قربانی اضافه کرد: در پیک پنجم شاهد بودیم که آنهایی که واکسینه شدند، مصونیت بیشتری داشتند لذا از مردم استان درخواست داریم که نسبت به این مهم هر چه سریع تر اقدام کنند.

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، به نقل از علوم پزشکی اراک، وی در انتها تاکید کرد: راه جلوگیری از فرایند افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، مشارکت مردم و مراجعه به موقع به مراکز واکسیناسیون در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی است، تا بتوانیم شاهد کاهش آمارهای ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی ها در اثر این بحران باشیم اما پایبندی مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی، برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به کروناویروس همچنان راه اصلی خروج سریعتر از موج پنجم کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس است.

گفتنی است که طبق تازه ترین اعلام سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در رنگ بندی کرونایی هفت شهرستان استان مرکزی نارنجی و پنج شهرستان زرد هستند و هیچ شهرستانی در شرایط قرمز و آبی قرار ندارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "خروج استان مرکزی از رنگ قرمز، در جایگاه دوم کشوری تزریق واکسن کرونا هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج استان مرکزی از رنگ قرمز، در جایگاه دوم کشوری تزریق واکسن کرونا هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید