خط مسافری دریایی ایران ، پاکستان راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از راه اندازی خط مسافری دریایی در راستا بندر چابهار - کراچی در سال 96 اطلاع داد.

خط مسافری دریایی ایران ، پاکستان راه اندازی می گردد

کامبیز مشتاق گوهری با اشاره به موقعیت بندرهای کراچی و چابهار گفت:

با توجه به نزدیکی دو بندر چابهار و کراچی به یکدیگر در نوار ساحلی عمان، ضرورت وجود خط دریایی جهت توسعه هر چه بیشتر روابط دو کشور ایران و پاکستان وجود دارد.

وی با بیان اهداف برنامه ریزی های اجرا شده، اضافه نمود:

بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده از سال 96 شاهد راه اندازی خط مسافربری دریایی در جهت بندر چابهار- کراچی خواهیم بود و به منظور راه اندازی این خط مسافربری دریایی مذاکرات اولیه اجرا شده است. این مذاکرات هم چنان برای نهایی شدن این خط دریایی به وسیله مقامات مربوطه دو کشور ادامه خواهد داشت.

این مقام مسئول با اشاره به راه اندازی خط مسافربری دریایی توضیح داد:

با راه اندازی این خط دریایی علاوه بر توسعه روابط شاهد افزایش سفر ایرانی ها و پاکستانی ها و توسعه گردشگری دو کشور به ویژه در زمینه دریایی نیز خواهیم بود.

مشتاق گوهری در مورد شناورهای مسافربری که مقرر است در این جهت به کار گرفته شوند، اظهار کرد:

هنوز توافقات لازم در این خصوص به عمل نیامده است اما پتانسیل تردد شناورهای ایرانی و پاکستانی در این جهت وجود دارد که این امر به مقدار تقاضای مسافران بستگی خواهد داشت.

وی با اشاره به شروع این خط دریایی با یک شناور اظهار داشت:

در گام نخست از سال آینده این خط دریایی با فعالیت یک شناور شروع می گردد و پس از امکان سنجی لازم می توان تعداد شناورها را تا جایی که توجیه مالی برای مالکان شناورها به همراه داشته باشد، افزایش داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان جهتهای این خط دریایی توضیح داد:

گردشگرانی که از این خط مسافربری دریایی استفاده نمایند، می توانند از خلیج گواتر در چابهار وارد خلیج گوادر در پاکستان شوند که بدون شک سفر دریایی لذت بخشی خواهد بود.

وی گفت: با توجه به روابط چندین ساله بومیان چابهار و بندر کراچی، به طور قطع در سفرهای نخست این شناور شاهد تردد بومیان این دو بندر خواهیم بود اما در گام های بعدی می توان با هماهنگی های لازم به وسیله دفاتر خدمات مسافرتی دو کشور نسبت به تردد گردشگران ایرانی و پاکستانی به وسیله این خط دریایی اقدام کرد.

مشتاق گوهری اظهار امیدواری کرد در آینده ای نه چندان دور با توسعه خطوط دریایی مسافربری بین المللی در آب های عمان از مقصد چابهار، شاهد توسعه هر چه بیشتر گردشگری دریایی باشیم.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "خط مسافری دریایی ایران ، پاکستان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط مسافری دریایی ایران ، پاکستان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید