درخواست کتبی لیبی از شورای امنیت برای مجازات حفتر و قدرت های حامی او

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، دولت وفاق ملی لیبی در نامه ای به شورای امنیت، مجازات سرکرده تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی و کشورهای حامی آن به دلیل حمله روز پنجشنبه به مقرهای دیپلماتیک را خواهان شد.

درخواست کتبی لیبی از شورای امنیت برای مجازات حفتر و قدرت های حامی او

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آژانس الکترونیکی، دولت وفاق ملی لیبی روز سه شنبه از شورای امنیت خواست خلیفه حفتر و حامیان او را به دلیل حملات موشکی روز پنجشنبه به سفارتخانه های ترکیه و اقامتگاه سفیر ایتالیا در طرابلس مجازات کند.

محمد الطاهر سیاله وزیر خارجه لیبی با ارسال نامه ای به شورای امنیت گفت: حمله به مقر هیئت های دیپلماتیک نقض آشکار منشور سازمان ملل و دو توافقنامه وین درباره روابط دیپلماتیک است.

وی اضافه نمود: ما شورای امنیت را در برابر مسئولیت تاریخی خود در انجام وظایف برای حفظ صلح و امنیت بین المللی، محکومیت تجاوز آشکار حفتر و مجازات مجریان و حامیان این حمله قرار می دهیم.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، نیروهای تشکیلات موسوم به ارتش ملی لیبی به ریاست خلیفه حفتر از چهارم آوریل 2019 به طرابلس مقر دولت وفاق ملی لیبی حمله کردند، اما جز تحمل خسارات سنگین دستاوردی نداشتند.

شبه نظامیان حفتر با رد قطعنامه شورای امنیت که در 12 فوریه گذشته صادر شد و خواستار آتش بس و بازگشت به پای میز مذاکرات بود به حملات خود ادامه می دهند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر القذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شده؛ یکی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) که در سطح دنیا به رسمیت شناخته شده است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی به نخست وزیری عبدالله الثنی و عقیله صالح رئیس مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر نیز از حمایت آن ها برخوردار است.

این کشور از یک سال پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج در طرابلس (غرب) تبدیل شده است، حفتر از حمایت های اقتصادی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت های قطر و ترکیه برخودارند.

خ

منبع: خبرگزاری فارس

به "درخواست کتبی لیبی از شورای امنیت برای مجازات حفتر و قدرت های حامی او" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کتبی لیبی از شورای امنیت برای مجازات حفتر و قدرت های حامی او"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید