گوشی اوپو Find N یک گوشی تاشوی کارآمد که باید سامسونگ را نگران کند

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، اوپو امروز گوشی Find N را به طور کامل معرفی کرد. مدیر فراوری اوپو، پیت لاو، در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت که این شرکت از سال 2018 روی این گوشی کار می نماید و Find N نهایی، نتیجه شش نسل توسعه داخلی است.

گوشی اوپو Find N یک گوشی تاشوی کارآمد که باید سامسونگ را نگران کند

Find N دارای طراحی مشابه سری Galaxy Z Fold سامسونگ، با یک پنل OLED بزرگ و تاشوی مربعی شکل در داخل و یک صفحه نمایش کوچکتر در خارج است که می توان از آن در هنگام بسته بودن گوشی استفاده کرد.

صفحه نمایش داخلی 120 هرتزی 7.1 اینچی است و بر خلاف نمایشگر Z Fold در حالت باز ، نسبت تصویر 9:8.4 ، یعنی کمی افقی دارد. این بدان معناست که برای تماشای ویدیو ها در بزرگ ترین میزان، لازم نیست گوشی را 90 درجه بچرخانید.

بلندگو های دوگانه استریو نیز در پایین گوشی قرار دارند که تجربه بهتری در هنگام تماشای ویدئو به کاربر می دهند.

لولای Find N به گوشی اجازه می دهد بین 50 تا 120 درجه باز بماند.

صفحه نمایش عالی به نظر می رسد. لاو تایید کرد که این پنل ساخت سامسونگ است، اما می گوید اوپو به شدت آن را شخصی سازی نموده و پتنت های خود را دارد.

صفحه نمایش به وسیله UTG (شیشه بسیار نازک) محافظت می گردد و اوپو آن را 200 هزار بار، مشابه سامسونگ آزمایش نموده است.

چین محل تا خوردن گوشی در پنل عریض تر است اما بسیار کمتر از گلکسی زد فولد 3 قابل مشاهده است، زیرا دور یک لولای منحصربه فرد به شکل قطره می پیچد که لاو می گوید همین ابتکار پتنت شده و هزینه ساخت آن به تنهایی 100 دلار است!

یکی دیگر از مزایای این طراحی این است که گوشی بدون ایجاد فاصله بین دو نیمه نمایشگر بسته می گردد. می توانید چین را زیر انگشت خود احساس کنید، اما در استفاده روتین فقط در یک زاویه باز می توان به زحمت آن را تشخیص داد.

صفحه نمایش بیرونی بسیار بیشتر شبیه گوشی های هوشمند معمولی است تا Z Fold. این صفحه 5.49 اینچی با نسبت تصویر 2:1، بسیار کاربردی است. به طوری که اگر اگر این دستگاه تاشو دو برابر یک تلفن معمولی ضخامت نداشت، مانند یک پرچمدار اندرویدی به نظر می رسید. ساخت. البته لولا یک قاب بزرگ در سمت چپ صفحه ایجاد می نماید، اما مزاحم نیست.

بزرگ ترین مشکل در موردد صفحه نمایش بیرونی 60 هرتز بودن آن است، که لزوماً مسئله ای ایجاد نمی نماید.

نمایشگر بیرونی Find N تقریباً مانند یک تلفن معمولی کار می نماید، البته بسیار کوچک.

بقیه مشخصات Find N همان چیزی است که از یک پرچمدار اندرویدی 2021 انتظار دارید. یک پردازنده اسنپدراگون 888 و حداکثر 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی.

دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است که از همان سنسور سونی IMX766 از OnePlus 9 Pro و Oppo Find X3 Pro استفاده می نماید و یک دوربین 16 مگاپیکسلی اولترا واید و یک تله فوتو 13 مگاپیکسلی 2x همراه آن هستند.

باتری 4500 میلی آمپر ساعتی است و می توان آن را با کابل 33 وات SuperVOOC یا 15 وات به صورت بی سیم شارژ کرد.

بعلاوه شارژ بی سیم معکوس 10 واتی و پشتیبانی استاندارد Qi نیز وجود دارد. یک حسگر اثر انگشت در دکمه پاور گنجانده شده است.

اوپو با نرم افزار سفارشی خود در ایجاد چندکارگی یا مالتی تسک به میزان سامسونگ جاه طلب نیست، اما چند حرکت پیشبینی نموده که به استفاده حداکثری از صفحه نمایش بزرگتر یاری می نماید.

برای جمع کردن یک برنامه تمام صفحه به یک برنامه کوچک شناور، می توانید با چهار انگشت خود را نزدیک کنید، یا با کشیدن دو انگشت به پایین هم می توانید صفحه را به دو نیم کنید.

اوپو بعلاوه بسیاری از برنامه های خود را با ویژگی های طراحی شده برای صفحه نمایش تاشو سفارشی نموده، به عنوان مثال، اگر آن را با زاویه باز نگه دارید، برنامه موسیقی می تواند اشعار را در نیمه بالایی نمایش دهد.

می توانم بگویم که Find N باید سامسونگ را نگران کند، اما متأسفانه اوپو فقط میخواهد آن را در چین بفروشد، کشوری که گوشی های سامسونگ تقریباً در آن حضور ندارند!

فروش آن از 23 دسامبر با قیمت مناسب 7699 یوان (حدود 1200 دلار) برای مدلی با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی آغاز می گردد.

با هزینه بیشتر، یعنی 8999 یوان (حدود 1400 دلار) مدل 12/512 گیگابایتی را می توانید خریداری کنید. برای مقایسه، قیمت آیفون 13 پرو مکس در چین از 8999 یوان آغاز می گردد، بنابراین اگرچه Find N واقعا مقرون به صرفه نیست، اما در قلمرو تلفن های پرچمدار غیرتاشو قیمت دارد. این در حالی است که قیمت Galaxy Z Fold 3 از 1799 دلار در ایالات متحده آغاز می گردد.

منبع: یک پزشک

به "گوشی اوپو Find N یک گوشی تاشوی کارآمد که باید سامسونگ را نگران کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی اوپو Find N یک گوشی تاشوی کارآمد که باید سامسونگ را نگران کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید