بی فایده ترین آپشن ها و قابلیت های مدرن خودروها را بشناسید

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، درحالی که بر تعداد آپشن های خودرو های مدرن هر روز افزوده می گردد، بعضی از این قابلیت ها و آپشن ها بدون استفاده به نظر می رسند و سود چندانی برای کاربران ندارند.

بی فایده ترین آپشن ها و قابلیت های مدرن خودروها را بشناسید

وبلاگ آژانس الکترونیکی - وقتی صحبت از قابلیت های لوکس و رفاهی در خودروهای تازه می گردد، اغلب تصوراتی در حد فیلم های علمی تخیلی به ذهنمان خطور می نماید. شاید هیچ گاه فکر نکنیم که در میان آن ها قابلیت های بدون استفاده یا حتی بی فایده وجود داشته باشد.

اکنون حتی معمولی ترین خودروهای خانوادگی هم اغلب با گجت هایی عرضه می شوند که یک نسل قبل، به تلفن همراه مدیرعامل شرکت های عظیم اختصاص داده شده بود.

بیشتر این تجهیزات و قابلیت ها باعث می شوند خودروها ایمن تر و راحت تر رانندگی نمایند و گاهی سرگرم نماینده تر باشند؛ اما هر سیستمی نقاط ضعفی دارد که خود را در هنگام استفاده به وسیله کاربران نشان می دهند.

به اسم مثال، سیستم نظارت بر نقطه کور دید راننده یا سیستم دوربین پشتیبان، آپشن ها یا قابلیت های کاملا بی فایده و بدون استفاده ای دارند که احساس بدی به سرنشینان القا می نمایند.

در این مقاله به بعضی از بدترین و بی فایده ترین قابلیت ها و آپشن های خودروهای می پردازیم.

محدودنماینده سرعت خودرو

آخرین باری که با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت با خودرو رانندگی نموده اید، کی بود؟ مگر اینکه در آلمان زندگی کنید یا به طور مرتب به این کشور سفر نموده باشید.

در غیر این صورت؛ بعید است هرگز با خودرویی به سرعت 240 کیلومتر بر ساعت رسیده باشید. به عبارت دیگر، محدودنماینده سرعت 250 کیلومتر بر ساعت که برای بیشتر خودروهای ساخت اروپا نصب شده است، هرگز شما را به مرحله ای نمی رساند که بتوانید کمی تفریح را تجربه کنید.

اما حتی در کشورهایی مانند بریتانیا که محدودیت سرعت آن 70 مایل بر ساعت (113 کیلومتر بر ساعت) است و در دادگاه ها رانندگی با سرعت بیشتر از 160 کیلومتر بر ساعت را ممنوع می نمایند.

علاقه مندان به سرعت می توانند با پرداخت جریمه 1550 پوندی (2120 دلار)، برای تفریح خود هزینه نمایند. به اسم مثال محدودیت سرعت 155 مایل بر ساعت برای خودروهایی مانند آئودی RS6 وجود دارد. اما در حقیقت محدودیت سرعت به طور کامل برداشته نشده و فقط به 280 کیلومتر بر ساعت افزایش یافته است.

اگر جریمه نقض محدودیت سرعت 250 پوند باشد، شاید فکر کنید که اگر قصد داشته باشید به یکی از رویدادهای سرعت بروید، صرف کردن این هزینه برای تفریح کمی منطقی باشد. البته جریمه 1550 پوندی برای نقض محدودیت سرعت 30 کیلومتر بر ساعت، کمی ظالمانه به نظر می رسد.

سیستم های رانندگی خودران که واقعا خودران نیستند

وقتی واقعاً بتوانید سوار خودروی خود شوید و در حین انجام کارهای سنگین فیلم دیدن کنید، سیستم های خودران کاملا به واقعیت پیوسته اند.

اما اکنون آن ها از شما می خواهند که بنشینید و فرمان را بگیرید و درحالی که آن ها کمتر از شما می توانند رانندگی نمایند، باعث می شوند احساس کنید راننده آزمایشی بدون دستمزد هستید.

آن ها عمدتاً برای کارهای نه چندان مهم مانند پیدا کردن لیست پخش اسپاتیفای (Spotify) در هنگام رانندگی یا جستجوی موسیقی مبهمی که از 7 سال پیش به خاطر آورده اید، مفید هستند.

اما شاید احمقانه ترین مورد سیستم های خودران، بسته رانندگی کاملا خودران تسلا (FSD) است که فقط نام خودران را یدک می ِکشد و به خوبی عمل نمی نماید.

سیستم FSD اخیراً از آپشن 10 هزار دلاری به اشتراک ماهانه 99 دلاری تبدیل شده است. اما قابلیت های اضافه خودران به هیچ اسم نام آن را توجیه نمی نماید و به گفته مهندسان تسلا، با رانندگی خودران سال ها فاصله داریم.

دریچه های هوای قابل کنترل با نمایشگر لمسی

ما تقریباً در دوره نمایشگرهای لمسی قرار گرفته ایم. ولی بیشتر آن ها ایده ای وحشتناک برای وسایل نقلیه متحرک هستند. نمایشگرهای لمسی هنگام برخورد با ترافیک بسیار عالی و بسیار مفیدتر از دکمه های چرخشی قدیمی برای انجام کارهایی مانند انتخاب نقطه ای خاص روی نقشه هستند.

اما اجبار به وارد شدن به صفحه نمایش لمسی برای راهنمایی جریان هوای کابین در شرایطی که برای چند دهه با حرکت دادن نوار لغزنده (و بدون احتیاج به برداشتن چشم از جاده) پیروز به انجام آن شده ایم، پیشرفتی معکوس است.

حذف آپشن سیستم صوتی و تهویه خودرو

از خودروهای پورشه 911 GT3 گرفته تا خودروهای هاچ بک مانند هوندا سیویک R LE مخصوص اروپا، غالباً برای کاهش وزن و سریع تر و چابک تر شدن از سیستم صوتی (HiFi) و تجهیزات تهویه مطبوع بی بهره هستند.

اما صرفه جویی ناشی از حذف این موارد تنها حدود 15 کیلوگرم است. اگر صادق باشیم، بسیاری از ما حاضر نیستیم تنها به علت کاهش وزن خودرو از بعضی امکانات بی بهره باشیم.

حذف سیستم صوتی در هوندا سیویک تایپ R یک آپشن است!

از آنجا که وزن بنزین 730 گرم به ازای هر لیتر است، می توانیم به راحتی با پر کردن نصف باک به جای پر کردن تمام آن، از وزن خودرو بکاهیم.

به علاوه، شرط می بندیم که فردی با خودروی مجهز به سیستم تهویه مطبوع سریع تر از شخصی که در خودروی بدون تهویه قرار گرفته است، حرکت می نماید. زیرا داخل کابین خودرو بعد از چهار دور حرکت در پیست، به مکانی غیر قابل تحمل تبدیل می گردد.

آیا ارزش دارد جایگاه های سطلی دوست داشتنی را با تعریق همیشگی خراب کنید؟ یا مجبور باشید در سفر طولانی به جای قرار دادن ایرپاد در گوش و شنیدن موسیقی مورد علاقه، با تحمل صدای پیشرانه راستا طولانی را رانندگی کنید؟

شاید بهتر باشد به این موضوع فکر کنید که حذف کردن سیستم های تهویه مطبوع و رادیوپخش از خودرو می تواند چه لذت هایی را از شما سلب کند.

کنترل آغاز حرکت

احتمالاً بی فایده ترین و بی مصرف ترین قابلیت نسبت به سایر موارد، سیستم کنترل آغاز حرکت خودرو باشد. زیرا فقط یک بار از آن برای امتحان کردن یا نشان دادن به رفیق خود استفاده می کنید و احتمالاً دیگر هرگز آن را تکرار نخواهید کرد.

آپشن لانچ کنترل

حداقل این روزها اگر فرصت استفاده از سیستم کنترل آغاز حرکت را پیدا نموده اید، می توانید بگویید کمی مفید است. در روزهای اولیه عرضه این فناوری، جعبه دنده های SMG بی ام و تنها پس از چند حرکت در حالت ایستاده، بیش از حد گرم می شدند. به نظر می رسد پیش از معرفی آپشن در خودرو، باید به کاربرد آن توجه کرد.

کیت تعمیر پنچری تایر

در خودروهای مدرن که معمولا رینگ های بسیار عظیمی دارند، پنچری لاستیک به لطف فناوری های تازه کمتر شده است. معمولا پنچری به هر مقداری که باشد، کمتر افرادی پیدا می شوند که بتوانند یا بخواهند با استفاده از کیت های تعمیر پنچری تایر، مشکل را حل نمایند.

بیشتر افراد در چنین شرایطی صندوق عقب خودرو را باز می نمایند و در پی لاستیک یدکی می گردند و در این شرایط، بیشتر به جک و لاستیک احتیاج دارند تا کیت تعمیر پنچری.

آپشن کیت تعمیر پنچری تایر

اغلب افراد ترجیح می دهند تعمیر پنچری لاستیک را به تعمیرگاه ها بسپارند و خود را از زحمت آن خلاص نمایند. به همین علت، می توان کیت تعمیر پنچری لاستیک خودرو را یکی از بی فایده ترین آپشن ها در شرایط کنونی دانست. البته شاید در شرایط آف رود و دور از شهر، چنین کیت هایی کارآمد باشند.

ترمز کربن سرامیکی در خودروهای خیابانی

بسیار شبیه حذف سیستم های تهویه مطبوع و صوتی خودرو، ترمزهای کربن سرامیکی در خودروهای جاده ای بی مصرف هستند. البته حذف این ترمزها جرم فنربندی نشده خودرو را کاهش می دهد و عمر نسبتا بالایی نسبت به ترمزهای معمولی دارند.

اما تا نخواهید در پیست نوربرگ رینگ با سرعت بسیار بالا رانندگی کنید، احتیاجی به چنین ترمزهایی ندارید. به عبارت دیگر، ترمزهای معمولی برای استفاده اغلب کاربران مناسب هستند و خرید آن ها نمی تواند سود خیلی زیادی برای کاربر داشته باشد.

ترمزهای فیبرکربنی لامبورگینی اونتادور

برعکس تصور خیلی از افراد، مسئولان پورشه حتی می گویند اگر قصد استفاده معمولی از خودروی خود دارید، باید ترمزهای استاندارد را انتخاب کنید.

زیرا برخلاف معروفیت آن ها، دیسک های کربنی در صورت فشار زیاد دچار فرسودگی می شوند. به گفته سخنگوی پورشه استرالیا، مخاطبان این شرکت که برای آپشن دیسک ترمز کربنی تقریباً 10 هزار دلار پرداخت می نمایند، اغلب افرادی هستند که از تمیز کردن چرخ های خودرو خوششان نمی آید؛ زیرا در چرخ های فانتزی گردوخاک ترمز ایجاد نمی گردد.

منبع: زومیت

منبع: بیت ران

به "بی فایده ترین آپشن ها و قابلیت های مدرن خودروها را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی فایده ترین آپشن ها و قابلیت های مدرن خودروها را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید