زاکانی: آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به 67 سال رسیده است

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، شهردار تهران گفت: نمی گذاریم حسرت خانه دار شدن در دل جوانان عزیز ما بماند و نخواهیم گذاشت بخش عمده ای از عایدی مردم مصروف حوزه مسکن گردد.

زاکانی: آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به 67 سال رسیده است

به گزارش ایرنا، علیرضا زاکانی شنبه شب در آیین آغاز عملیات احداث 3 هزار واحد مسکونی قرارگاه جهادی تامین مسکن شهر تهران با بیان اینکه یکی از نکاتی که در کلان شهر تهران وجود دارد موضوع احتیاج به مسکن است، گفت: یک نگاه غلط از سابق در کشور حاکم بود و هنوز هم رسوب آن وجود دارد و آن این بود که کاری با احتیاج مردم نداریم و خودشان را در کنار مردم نمی دیدند و درد مردم امروز به واسطه بی مسئولیتی در سال های قبل است.

شهردار تهران تاکید نمود: امروز اگر یک میلیون مسکن در تهران کم داریم و به احتیاج مردم بی توجهی شده و این مساله سبب اجاره نشینی بخش زیادی از مردم شده و مردم برای اجاره نشینی بیش از 65 درصد از عایدی خود را هزینه می نمایند و آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به 67 سال رسیده، دستاورد جهت طی شده و تفکر غلطی است که در گذشته حاکم بود.

زاکانی ادامه داد: امروز به برکت اهتمام دولت و نقش آفرینی نیروهایی که خودشان را نوکر مردم می بینند این جهت تغییر نموده و یک ریل گذاری نو در کشور آغاز شده، ما نیز در کنار دولت انقلابی جهتی را انتحاب کردیم که نسبت به احتیاج مردم بی مسئولیت نباشیم.

وی تاکید نمود: جهتی را دنبال کردیم که با یک حرکت جهادی سالانه ساخت 180 هزار واحد مسکونی را آغاز کنیم تا هم خلا بی توجهی گذشتگان را جبران و هم تامین احتیاج آیندگان را در دستور کار قرار دهیم.

زاکانی اعلام نمود: اکنون در این مکان جمع شدیم تا بخشی از این گام های بلند را در منطقه 18 برداریم و از بنیاد مسکن نیز تشکر می کنیم و تقاضا داریم تا کارسازی چهار هزار واحد دیگر را نیز به زودی داشته باشیم؛ اکنون این اهتمام را می بینیم که از قانون جهش مسکن به برترین نحوی استفاده گردد تا جبران نماینده آلام و دردهای قبلی باشیم و بتوانیم تعهدی که ناظر به مسکن داریم را جوابگو باشیم.

وی یادآور شد: شورا و شهرداری تهران امروز یکپارچه و منسجم در پی ایجاد بسترسازی به این احتیاج است که هم در بسته تملک و هم در بسته اجاره نشینی ورود کند و سازمان نوسازی با جدیت به این مساله ورود پیدا نموده و در کنار آن وعده دیگر ما نه گفتن به بی عدالتی است، بی عدالتی که در شهر ما دیده می گردد و فاصله جنوب و شمال در آن وجود دارد.

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: امروز رویکرد کمیسیون ماده پنج تغییر نموده و این کمیسیون در پی حرکت در جهت تحول در حوزه ساخت و ساز است و به تکلیف قانونی خود برای بارگذاری بیشتر مبتنی بر ظرفیت ها طبق ضوابط و چارچوب ها، عمل خواهد نمود؛ بر همین اساس طرح های موضوعی برای تغییر کالبدی شهر برای برطرف رکود اجرا می گردد و تا امروز حدود 17 طرح در کمیسیون ماده پنچ تصویب شده است.

وی گفت: خودمان را مکلف می دانیم هر جایی احتیاجی در شهر وجود دارد مجموعه مدیریت شهری در خدمت این احتیاج قرار گیرد و این را پایه ای برای افزایش سرمایه های اجتماعی و اعتماد متقابل و مشارکت مردم در ساختن جامعه قرار دهیم؛ بعلاوه در کنار ساخت این واحدها، ساخت مجموعه های تفریحی و رفاهی را در منطقه ها دنبال می کنیم، ضمن اینکه موضوع توجه به حمل و نقل عمومی در دستور کار است و هفته پیش عملیات اجرایی خط 10 آغاز شده و در حال حاضر موضوع ما خط 11 است که این منطقه ها را تحت تاثیر قرار می دهد.

منبع: فرارو

به "زاکانی: آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به 67 سال رسیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زاکانی: آرزوی صاحب مسکن شدن مردم به 67 سال رسیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید