شکست ناباورانه؛ محمدرضا گرایی باخت، اما فینالیست شد!

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، در جریان رقابت های روز پایانی کشتی فرنگی جام بولات تورلیخانوف در آلماتی قزاقستان به عنوان یکی از 4 تورنمنت موثر در رنکینگ اتحادیه دنیای کشتی برای حضور در مسابقات قهرمانی دنیا، محمدرضا گرایی در 72، محمدرضا مختاری در 77 و پژمان پشتام در وزن 87 کیلوگرم برابر رقبای خود به میدان رفتند.

شکست ناباورانه؛ محمدرضا گرایی باخت، اما فینالیست شد!

در وزن 72 کیلوگرم که با حضور 7 کشتی گیر، در دو گروه 4 و 3 نفره به صورت دوره ای برگزار گردید، محمدرضا گرایی دارنده مدال های طلای دنیا و المپیک در سال 2021، در دور اول با نتیجه 4 بر 3 و ضربه فنی آزات سادیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با توجه به عدم حضور شهروز اوچیلوف از تاجیکستان به پیروزی رسید. گرایی، اما در دور سوم ناباورانه مقابل میرژان شرماخانبت دارنده مدال برنز 2018 دنیا و طلای آسیا 2021 در وزن 67 کیلوگرم از قزاقستان با نتیجه 7 بر 3 مغلوب گردید و به عنوان نفر دوم این وزن به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

البته گرایی در این مرحله به مصاف محمود بخشیلوف از ازبکستان رفت و با رجحان 9 بر صفر راهی ملاقات فینال شد. گرایی در فینال دوباره با شرماخانبت قزاق مسابقه می دهد و فرصت دارد تا باخت در مرحله گروهی را جبران کند.

چون 7 نفر در این وزن حضور داشتند، کشتی گیران در دو گروه مسابقه دادند و نفرات اول و دوم هر دو گروه به صورت ضربدری در نیمه نهایی با هم مسابقه دادند.

در وزن 77 کیلوگرم، محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه 3 بر 1 دلشاد امانگلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر 2 از سد تمرلان شادوکایف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، اما در این مرحله مقابل دمیو ژادرایف از قزاقستان با نتیجه 5 بر 2 مغلوب گردید و به ملاقات رده بندی رفت.

در وزن 82 کیلوگرم پژمان پشتام پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 4 بر 4 از سد کالیدین آسیکیف از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر 1 شامیل باتیروف از قزاقستان را مغلوب کرد و به ملاقات فینال راه یافت. پشتام عصر امروز برای کسب مدال طلا به مصاف برنده کشتی گیران قرقیزستان و گرجستان می رود.

فرنگی کاران ایران در روز نخست این رقاببت ها صاحب 3 طلا، 3 نقره و یک برنز شدند.

منبع: فرارو

به "شکست ناباورانه؛ محمدرضا گرایی باخت، اما فینالیست شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست ناباورانه؛ محمدرضا گرایی باخت، اما فینالیست شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید