طرز تهیه بستنی بلوبری ???????? به 3 روش با ثعلب، بدون ثعلب و یخی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، بستنی بلوبری با رنگ مجذوب کننده و طعم دلپذیری که دارد، یکی از خاص ترین و لوکس ترین است که می توانید آن را به روش های مختلفی آماده کنید. در طرز تهیه بستنی بلوبری هم می توانید از ثعلب استفاده کنید و هم آن را بدون ثعلب و با استفاده از خامه، تخم مرغ یا به صورت آماده کنید. طعم بلوبری تازه در این بستنی آنقدر لذیذ است که حتماً عاشق آن خواهید شد. در این مقاله از سرویس در می توانید با روش تهیه بستنی بلوبری در خانه آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد تهیه بستنی با بلوبری پاسخ خواهیم داد.

طرز تهیه بستنی بلوبری ???????? به 3 روش با ثعلب، بدون ثعلب و یخی

طرز تهیه بستنی بلوبری بدون ثعلب

مدت زمان آماده سازی: 1 ساعت

مواد لازم برای تهیه بستنی بلوبری بدون ثعلب

  • خامه: 1 و 3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بلوبری: 2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب: به اندازه لازم
  • تخم مرغ: 3 عدد
  • زرده تخم مرغ: 2 عدد
  • وانیل: 1/2 قاشق چای خوری
  • شکر: 1 لیوان فرانسوی دسته دار

مراحل طرز تهیه بستنی بلوبری بدون ثعلب

هر چند که بیشتر بستنی هایی که آماده خریداری می کنید، دارای ثعلب هستند، اما شما می توانید بدون ثعلب نیز یک بستنی فوق العاده خوشمزه و حرفه ای در خانه آماده کنید. طریقه درست کردن بستنی بلوبری بدون ثعلب بسیار راحت است. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن بستنی بلوبری بدون ثعلب آشنا شوید.

مرحله اول؛ هم زدن تخم مرغ ها

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی بلوبری خانگی باید تخم مرغ ها را در یک ظرف استیل بریزید و روی بخار کتری قرار دهید. حالا با همزن شروع به هم زدن تخم مرغ ها کنید. زمانی که تخم مرغ ها خوب ترکیب شدند، زرده ها را نیز اضافه کنید و دوباره مواد را هم بزنید.

مرحله دوم؛ ترکیب کردن همه مواد بستنی با هم

بعد از هم زدن تخم مرغ ها باید خامه را در ظرفی جداگانه هم بزنید تا فرم بگیرد. سپس آن را همراه با بلوبری های تازه به تخم مرغ ها اضافه کنید و همه مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم؛ ریختن مواد بستنی در قالب

در این مرحله باید مواد بستنی بلوبری را در یک قالب یا ظرف مناسب بریزید و درب آن را ببندید. ظرف را برای چند ساعت در فریزر بگذارید تا بستنی کاملاً خودش را بگیرد.

مرحله چهارم؛ هم زدن بستنی بلوبری

بعد از 1 تا 2 ساعت که بستنی خودش را گرفت، آن را از فریزر خارج کنید و با همزن دستی خود ترکیب کنید. سپس مواد بستنی را دوباره در ظرف بریزید و در فریزر بگذارید. یک ساعت بعد دوباره این کار را تکرار کنید. برای این که بافت بستنی شما کشدار و نرم شود، پیشنهاد می شود تا 3 بار این کار را تکرار کنید. سپس بستنی را برای یک شب در فریزر بگذارید.

مرحله پنجم؛ سرو کردن بستنی بلوبری

بعد از این که بستنی درست شد، می توانید با اسکوپ بستنی ها را داخل ظرف بریزید و یا روی نان بستنی قرار دهید. برای تزیین بستنی بلوبری می توانید از دانه های بلوبری و یا مغزیجاتی که دوست دارید استفاده کنید.

طرز تهیه بستنی بلوبری یخی

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی بلوبری یخی

  • خامه قنادی: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شیر عسلی: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بلوبری تازه یا یخ زده: 200 گرم
  • وانیل: 1 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه بستنی بلوبری یخی

در اوج گرمای تابستان هیچ چیزی به اندازه بستنی میوه ای یخی لذت بخش نیست. بلوبری طعم بی نظیری دارد و یک میوه فوق العاده برای تهیه بستنی یخی است. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه بستنی یخی با بلوبری آشنا شوید.

مرحله اول؛ آماده کردن بلوبری

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی بلوبری یخی باید بلوبری ها را بشویید و آن ها را در مخلوط کن بریزید تا کاملاً میکس شوند. سپس آن ها را از صافی رد کنید تا ذرات میکس نشده از آن جدا شود.

مرحله دوم؛ هم زدن خامه و شیر عسلی

در این مرحله باید خامه را با همزن بزنید تا کاملاً سبک شود و فرم بگیرد. حالا شیر عسلی را به خامه اضافه کنید و دوباره آن را هم بزنید.

مرحله سوم؛ آماده کردن مواد بستنی بلوبری

در این مرحله از طرز تهیه بستنی بلوبری یخی باید بلوبری های میکس شده را به ترکیب خامه و شیر عسلی اضافه کنید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید. بهتر است مواد را کاملاً ترکیب نکنید تا بستنی شما حالت مرمری سفید و بنفش به خود بگیرد.

مرحله چهارم؛ قرار دادن بستنی در فریزر

در آخرین مرحله از طرز تهیه بستنی یخی بلوبری باید مواد بستنی را داخل قالب های مخصوص بستنی بریزید و آن را برای حدود 4 ساعت در فریزر قرار دهید. بهتر است قبل از سرو بستنی 10 دقیقه زودتر آن را از فریزر خارج کنید تا حالت نرم تری پیدا کند.

طرز تهیه بستنی بلوبری با ثعلب

مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی بلوبری با ثعلب

  • شیر پرچرب: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • بلوبری میکس شده: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • وانیل: 1/2 قاشق چای خوری
  • ثعلب: 1/2 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه بستنی قیفی بلوبری

اگر دوست دارید بستنی بلوبری شما درست مثل بستنی های آماده بیرون شود، بهتر است در طرز تهیه این بستنی از ثعلب استفاده کنید. در ادامه می توانید با مراحل درست کردن بستنی بلوبری با ثعلب آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن مواد بستنی

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی بلوبری با ثعلب باید شیر را در قابلمه بریزید و با حرارت ملایم روی شعله گاز بگذارید تا داغ شود، سپس بلوبری میکس شده، شکر، وانیل و ثعلب را به شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد بستنی شما کاملاً غلیظ شود.

مرحله دوم؛ قرار دادن مواد بستنی در فریزر

بعد از این که مواد بستنی به غلظت مناسب رسید، شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا کاملاً سرد شود. زمانی که مواد بستنی سرد شد، باید آن را در ظرف استیل بریزید و ظرف را برای 1 ساعت در فریزر بگذارید. بعد از 1 ساعت ظرف را از فریزر خارج کنید و مواد را هم بزنید و دوباره در فریزر بگذارید. این کار را حدود 3 بار تکرار کنید تا بستنی آماده شود.

مرحله سوم؛ سرو کردن بستنی بلوبری

بعد از سومین باری که بستنی را ترکیب کردید و در فریزر گذاشتید، چند ساعت صبر کنید تا بستنی کاملاً خودش را بگیرد. در نهایت می توانید مواد بستنی را با اسکوپ بردارید و داخل ظرف مورد نظرتان بریزید یا بستنی قیفی بلوبری درست کنید. روی بستنی را با بلوبری های تازه، سس شکلات و هر چیزی که دوست دارید تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی توت فرنگی با ثعلب و بدون ثعلب

نکات و فوت و فن های طرز تهیه بستنی بلوبری

*استفاده از آب لیمو ترش و پوست لیمو ترش رنده شده در بستنی بلوبری موجب خوش طعم شدن آن می شود.

*در صورت تمایل می توانید برای تهیه بستنی یخی بلوبری خامه را حذف کنید و آن را تنها با پوره بلوبری میکس شده و شکر و اندازهی آب درست کنید.

*در صورت تمایل می توانید برای تهیه بستنی با بلوبری بدون ثعلب از ترکیب خامه و پنیر خامه ای استفاده کنید.

*می توانید برای سرو کردن بستنی بلوبری آن را بین دو عدد بیسکویت قرار دهید و بستنی را سرو کنید.

*اگر در خانه بستنی ساز دارید، بهتر است بستنی بلوبری را در دستگاه بستنی ساز درست کنید.

*برای تهیه بستنی با بلوبری به صورت قیفی بلوبری می توانید بعد از آماده شدن بستنی آن را داخل قیف های آماده قرار دهید و یک بستنی قیفی بلوبری خوشمزه میل کنید.

*طعم بلوبری معمولاً شیرین و گاهی ترش و ملس است. از همین رو بهتر است قبل از تهیه بستنی طعم آن را بچشید. در صورتی که دوست دارید طعم بستنی شما شیرین تر شود، می توانید از اندازه شکر بیشتری استفاده کنید.

*در صورت تمایل می توانید اندازهی بلوبری تازه در بستنی بلوبری بریزید تا همراه بستنی منجمد شود.

سوالات متداول

در طرز تهیه بستنی بلوبری بدون ثعلب از چه ترکیباتی استفاده می شود؟

برای تهیه بستنی با بلوبری بدون ثعلب خانگی باید از ترکیب خامه زده شده، بلوبری میکس شده، تخم مرغ، زرده تخم مرغ، شکر و وانیل استفاده کنید.

آیا می توان بستنی یخی بلوبری را بدون خامه آماده کرد؟

در صورت تمایل می توانید برای تهیه بستنی یخی بلوبری خامه را حذف کنید و آن را تنها با پوره بلوبری میکس شده و شکر و اندازهی آب درست کنید.

منبع: افق کوروش

به "طرز تهیه بستنی بلوبری ???????? به 3 روش با ثعلب، بدون ثعلب و یخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی بلوبری ???????? به 3 روش با ثعلب، بدون ثعلب و یخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید