قیمت برنج به کمتر از 80 هزار تومان می رسد؟

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به پیش بینی 10 تا 20 درصدی فراوری و رکود بازار برآورد می گردد که قیمت برنج در بازار کاهش یابد.

قیمت برنج به کمتر از 80 هزار تومان می رسد؟

به گزارش باشگاه وبلاگ آژانس الکترونیکی، احمد اشراقی گفت: هم اکنون خرید و فروش برنج راکد است چرا که کشاورزان خواهان عرضه با قیمت بالاتری هستند و تاجران و کارخانه داران با این نرخ حاضر به خرید نیستند.

به گفته او، هم اکنون کشاورزان خواهان عرضه برنج با نرخ 80 تا 90 هزار تومان هستند که معامله با این نرخ انجام نمی گردد.

اشراقی می گوید: با افزایش عرضه محصول طی 10 تا 15 روز آینده پیش بینی بهتری می توان در مورد قیمت برنج در بازار داشت، اما آنچه مسلم است قیمت هر کیلو برنج برای مصرف کننده به کمتر از 120 هزار تومان می رسد.

نایب رئیس انجمن برنج گفت: با توجه به شرایط مناسب بارش پیش بینی می گردد که فراوری برنج نسبت به سال قبل 10 تا 20 درصد افزایش یابد که همین امر بازار را به تعادل و ثبات می رساند، حال اینکه به کمتر از 80 هزار تومان می رسد، الان نمی توان برآوردی داشت.

آنالیز های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو برنج طارم 120 تا 150 هزار تومان، فجر 70 تا 80 هزار تومان، شیرودی 80 تا 90 هزارتومان و نیم دانه 50 تا 70 هزارتومان است که اخیرا اخباری مبنی بر کاهش قیمت برنج به کمتر از 80 هزار تومان در فضای مجازی منتشر شده است.

بنابر آمار سالانه 3 میلیون تن برنج در کشور فراوری می گردد که با احتساب 10 تا 20 درصد افزایش فراوری حداکثر 800 هزار تن کسری احتیاج کشور به وسیله واردات باید تامین گردد.

منبع: فرارو

به "قیمت برنج به کمتر از 80 هزار تومان می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت برنج به کمتر از 80 هزار تومان می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید