مرکز بررسی استراتژیک یا مرکز وادادگی استراتژیک؟!

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، یک روزنامه حامی دولت نوشت در ماجرای فایل صوتی، پرتقال فروش بیخ گوش رئیس جمهور است.

مرکز بررسی استراتژیک یا مرکز وادادگی استراتژیک؟!

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ آژانس الکترونیکی، روزنامه جمهوری اسلامی می نویسد: یک فایل صوتی محرمانه از مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری به بیرون درز کرد و از شبکه ایران اینترنشنال سعودی سر درآورد، ولی رئیس این مرکز خم به ابرو نمی آورد و رئیس جمهور که مقام بالادستی اوست به وزیر اطلاعات دستور می دهد بررسی و عوامل این خیانت را پیدا کند!

تا زمانی که این بی خیالی گریبان گیر مسئولین است، نباید انتظار داشته باشیم اتفاقاتی از قبیل انفجار های نطنز، ترور دانشمندان هسته ای، پا درآوردن فایل های صوتی و اسناد هسته ای و سفرکردنشان به خارج از کشور اتفاق نیفتد. حتی باید منتظر طلبکار شدن افراد خاطی یا ضعیف و ناکارآمدی که این اتفاقات در زیرمجموعه آن ها رخ می دهد از نظام و مردم هم باشیم.

نکته مهم تر اینست که چه کسی در شرح وظایف مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری این اقدام بی منطق را گنجانده است که وزرا باید ناگفته های دولت را به این مرکز بگویند تا به صورت محرمانه نگهداری شود؟ اصولاً ناگفته یعنی چه؟ چرا باید عده ای در یک مرکز دولتی وقت و امکانات و هزینه های متعلق به ملت را صرف کاری کنند که نه با بررسی تناسبی دارد و نه با استراتژی؟ نام مرکز بررسی های استراتژیک این مفهوم را به اذهان القا می کند که عوامل این مرکز موظفند مسائل جاری کشور را زیر نظر بگیرند و با تحلیل آن ها برای آینده پیش بینی هایی به عمل بیاورند و برای جهت دهی صحیح عملکرد های دستگاه ها و اندام های مدیریتی برنامه هایی را پیشنهاد کنند تا با عمل به آن ها جامعه به رونق و رفاه و سعادت برسد.

موفقیت چنین مرکزی، مرهون حضور صاحبنظرانی صادق، امین و مسلط بر مسائل جامعه و جهان از گرایش های فکری مختلف در هسته اصلی این مجموعه است. محصول فکری این مجموعه باید در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در فواصل تعیین ماه و سال به دستگاه های مدیریتی و حتی به مردم عرضه شود تا همه بتوانند آن ها را راهنمای عمل قرار دهند.

اگر فلسفه وجودی مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری اینست که باید باشد، قطعاً کشاندن اعضاء دولت به یک مکان خاص و مطرح کردن سؤال های جهت دار در مصاحبه با آن ها و محرمانه تلقی کردن مطالب مصاحبه، با فلسفه وجودی چنین مرکزی منافات دارد. این مرکز اگر به فلسفه وجودی خود پای بند باشد، باید تمام داده هایش به روز باشد، چیزی را از مردم پنهان نکند و پستویی برای ذخیره سازی داشته های خود نداشته باشد که در معرض سرقت قرار گیرد و مرکز بررسی های استراتژیک را به مرکز وادادگی استراتژیک تبدیل کند.

پرونده مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری در 8 سال گذشته به روشنی نشان می دهد این مرکز به جای آنکه به وظایف ذاتی خود عمل کند به پاتوقی برای یک نحله خاص تبدیل شد که بارزترین محصول استراتژیک آن را باید درز کردن فایل صوتی وزیر خارجه دانست. آیا همین رسوایی کافی نیست که آقای رئیس جمهور به جای مطرح کردن معمای پیدا کنید پرتقال فروش را با مسئول این مرکز برخورد کند؟! پرتقال فروش، بیخ گوش شماست آقای رئیس جمهور.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مرکز بررسی استراتژیک یا مرکز وادادگی استراتژیک؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز بررسی استراتژیک یا مرکز وادادگی استراتژیک؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید