میراث فرهنگی اصفهان باید راه جدیدی را برای تعامل با دیگر دستگاه ها پیش بگیرد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، خبرگزاری مهر/ براساس سخنان معاون امور عمرانی استانداری اصفهان، میراث فرهنگی اصفهان باید راه جدیدی را برای تعامل با دیگر دستگاه ها پیش بگیرد.

میراث فرهنگی اصفهان باید راه جدیدی را برای تعامل با دیگر دستگاه ها پیش بگیرد

مهران زینلیان، معاون امور عمرانی استانداری اصفهان در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و مدیرکل تازه میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: امیدوارم مردم اصفهان در طی سالهای آینده بتوانند میزبان خوبی برای علیرضا ایزدی، مدیرکل تازه میراث فرهنگی اصفهان باشند. ایشان کوله باری از تجربه را در این حوزه دارند و امروز بیش از هر زمانی به این تجربیات احتیاج داریم.

وی ادامه داد: استان اصفهان روزهای خوبی را سپری نمی نماید، فرونشست، آلودگی و خشکسالی مسائل اصلی اصفهان هستند. احتیاج به عزم جدی برای برطرف مسائل استان است و باید رویکردهایی مثل توسعه صنعت و کشاورزی با محدودیت های جدی روبرو کرد و از طرفی در حوزه هایی مثل گردشگری و صنایع دستی بستر توسعه را فراهم کرد.

زینلیان اضافه نمود: باید در بخش های مختلف از جمله میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نگاه تازه و نوآورانه ای را داشته باشیم تا بتوانیم از آنها به نحو احسنت استفاده کنیم. در اصفهان بیش از هزار و 900 اثر ثبت ملی و چندین اثر ثبت جهانی وجود دارد ضمن اینکه اصفهان قطب صنایع دستی است و این ظرفیت را باید توسعه داد.

معاون عمرانی استاندار اصفهان تاکید نمود: امیدوارم با همدلی و فصای کاری که در استان وجود دارد و با حضور علیرضا ایزدی به عنوان مدیرکل تازه میراث فرهنگی استان اصفهان مسائل اصفهان حل گردد. بسیاری از آثار تاریخی در اصفهان دچار مسائل و مسائل جدی هستند و احتیاج است این آثار را با بازآفرینی و بازسازی تبدیل به محرک توسعه کنیم.

وی گفت: یکی از خصوصیات اصفهان حضور سمن های قوی در حوزه سه گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است. این سرمایه بسیار گرانقدر است و باید از ظرفیت سمن ها و مردم استفاده کرد. راه حل اصلی برطرف مسائل رجوع به مردم است. دولت محدودیت های خود را دارد، اما زمانی که بخش خصوصی وارد گردد احتیاج است که کوتاهی صورت نگیرد و همکاری لازم صورت گیرد.

زینلیان اضافه نمود: اصفهان دانشگاه های فزونی در حوزه های اداره کل میراث فرهنگی دارد و از ظرفیت اساتید و دانشجویان نیز میتوان استفاده کرد.

وی در انتها از مدیرکل تازه میراث فرهنگی استان اصفهان درخواست کرد که تعامل مفیدی با دیگر دستگاه ها داشته باشد و شرح داد: نگاه های منفی نسبت به ادارات میراث فرهنگی وجود دارد، شهرداری ها اعتقاد دارند میراث فرهنگی کارها را قفل می نماید. بنابراین باید باید از روشهای تازه برای تعامل با دیگر دستگاه ها استفاده گردد. نمی گردد یک بافت تاریخی را قفل کرد و مسائلی نظیر سهولت رفت و آمد و غیره شهروندان را در نظر نگرفت.

منبع: همگردی

به "میراث فرهنگی اصفهان باید راه جدیدی را برای تعامل با دیگر دستگاه ها پیش بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میراث فرهنگی اصفهان باید راه جدیدی را برای تعامل با دیگر دستگاه ها پیش بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید