نقدها و نمرات Returnal منتشر شد؛ درخشش انحصاری های PS5 ادامه دارد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، هفته پیش شاهد عرضه یکی از دیگر بازی های انحصاری مورد انتظار کنسول پلی استیشن 5 بودیم. استودیوی Housemarque که با آثار قبلی خود هم چند بار سابقه همکاری با سونی را تجربه نموده و همیشه بازی های آرکید هیجان انگیز، سرگرم کننده و چالش برانگیزی ارائه داده است، این بار با بازی Returnal پروژه ای جاه طلبانه تر را فراوری نموده است و به سراغ ساخت یک بازی تراز اول رفته که ساختاری همانند بازی های روگ- لایت دارد. این در حالی است که همچنان ویژگی های خاص گیم پلی بازی های قبلی این استودیو هم در آن دیده می گردد.

نقدها و نمرات Returnal منتشر شد؛ درخشش انحصاری های PS5 ادامه دارد

جسارت استودیو Housemarque در ساخت تیراندازی تراز اول (AAA9 که المان های بازی های روگ -لایت را در خود دارد، نتیجه بسیار خوبی را برای آن ها به همراه داشته است. این اولین تجربه استودیو Housemarque پس از ساخت چند بازی پیروز کوچک تر و آرکید بوده است و حتی توانسته از دیدگاه بسیاری بهترین تجربه آن ها تا به اکنون باشد. شما در این بازی کنترل فضانوردی به نام سلین واسوس (Selene Vassos) را راهنمایی می کنید که پس از سقوط روی یک سیاره بیگانه به نظر می رسد پیروز شده جان سالم به در ببرد. شما در جریان دورهای متعدد بازی که پس از هر بار مردن او دوباره شروع می شوند، فرصت دارید که در بازی پیشروی کنید و رفته رفته راز های نهفته در داستان آن را کشف کنید.

بیشتر منتقدان از بازی تحسین نموده اند و ساختار گیم پلی آن را بسیار لذت بخش و سرگرم کننده خوانده اند و در عین حال نحوه روایت بازی را هم جالب خطاب نموده اند. یکی از نکات قابل توجه دیگر این بازی این است که توانسته از ظرفیت های مختلف پلی استیشن 5 استفاده کند. بازی Returnal علاوه بر استفاده های گرافیکی قابل توجه از سخت افزار این کنسول توانسته از ویژگی های خاص دوال سنس از جمله بازخورد لمسی و ماشه های تطبیق پذیر به خوبی استفاده کند. البته، Returnal همچون دیگر بازی های این استودیو و بسیاری از بازی های روگ -لایت دیگر اثر سختی است و چالش های جدی را برای شما ایجاد خواهد نمود. در حالی که این قضیه می تواند برای بسیاری جذاب باشد، برخی از منتقدان عقیده دارند که این سختی زیاد می تواند مانع لذت بردن برخی از بازیکنان از تجربه این اثر گردد.

این بازی تا به امروز توانسته از مجموع 89 نقد دریافت شده، میانگین امتیاز 86 را برای خود در سایت متاکریتیک ثبت کند. 84 نقد بازی مثبت و فقط 5 نقد متوسط بوده اند. اکنون که بازی Returnal عرضه شده و نقدها و نمرات آن هم منتشر شده است، بد نیست که نگاهی به خلاصه نظر برخی از این سایت ها و منتقدان بیندازیم.

Gamespot - امتیاز: 9/10

Returnal به صورت مداوم چالش برانگیز است. داستان پر رمز و راز و اکشن جذاب و سختش احساس پرتنش، ضروری و تازه ای در خود دارد. مبارزات سریع بازی به شکلی باورنکردنی هیجان انگیز و دلهره آور می شوند. این مبارزات گاه غیرقابل پیش بینی می شوند اما هرگز غیرقابل عبور نیستند. بازی کاملاً در جنب وجوش است و هر لحظه عجله ای وجود دارد؛ این می تواند به این خاطر باشد که باید از یک لیزر غول پیکر بنفش فرار کنید یا اینکه هیچ ایده ای ندارید که چرا یک فضانوردان از دوران آپولو به دنبال شما است و هر حرکت شما را دنبال می نماید. آیا برای بازی کردن Returnal احتیاج است که کمی شجاع باشید؟ بله. آیا باید خود را آماده مجازات کنید؟ بله، این هم یاری می نماید. می گویند که هر چیزی که ارزش تجربه داشته باشد کمی باید شما را بترساند. نمی دانم این سخن همواره درست باشد یا خیر اما Returnal می تواند نمونه ای عالی برای آن باشد.

GameRant - امتیاز: 5/5

Returnal یک بازی ویدیویی عالی است که تقریباً به کمال رسیده است. سیستم گیم پلی آن رضایت بخش ترین چیزی است که تا به امروز استودیو Housemarque ساخته است که این با توجه به پیشینه بسیار خوب این استودیو در زمینه طراحی چنین گیم پلی های سرگرم کننده ای بسیار ارزشمند است. اگر دیگر انحصاری های پلی استیشن 5 در طول این نسل فقط به اندازه نصف Returnal هیجان انگیز و رضایت بخش باشند، می توان گفت هواداران با یک نسل فوق العاده روبه رو هستند.

Game Informer - 9.5/10

بازی Returnal کابوسی بی امان است که تجربه و بازی کردن آن همانند رؤیا است و بسیار هیجان انگیز است. این سفر پر از ترس و کشف چیزهای وحشتناک است اما کنجکاوی و حیرت افسارگسیخته ای هم در خود دارد. اگر سلیقه و ذائقه شما به چنین چیزی جور در می آید، این ماجراجویی خاصی است که تجربه آن را نباید از دست دهید.

Push Square - 9/10

استودیوی Housemarque همان چیزی را ارائه می دهد که از کنسول پلی استیشن 5 انتظار داریم. همه ویژگی های کنسول از سخت افزار گرفته تا دوال سنس همه دست به کار شده اند تا در بهبود تجربه این اثر نقشی داشته باشند و همین باعث شده تا بازی به یک نمایش برجسته از توانایی سخت افزار پلی استیشن 5 تبدیل گردد اما بیش تر از این ها، بازی سعی می نماید خود را با مبارزات نفس گیر، گیم پلی روان و سریع و داستان ظریف معرفی کند و تجربه ای در مقیاسی شگفت انگیز ارائه دهد. وجود جنبه های روگ لایت در بازی به این معناست که شاید همه نتوانند با تجربه آن کنار بیایند اما برای افرادی که به دنبال یک شوتر آرکید چالش برانگیز و اعتیادآور هستند، این گزینه ای است که به شدت توصیه می گردد.

Telegraph - 4/5

با توجه به چالش بسیار زیاد، بازی Returnal می تواند شما را مجازات کند - و اگر بخواهیم ذات تصادفی آن را به خاطر روگ-لایک بودنش در نظر بگیریم، همواره هم این چالش برانگیز بودن احساسی عادلانه ندارد. پیروزیت و پیشروی در هر دور بازی می تواند به عواملی مثل نوع سلاح ها یا تجهیزات و امکاناتی که در اوایل دور به شما داده می گردد، بستگی داشته باشد. به لطف ترکیب خوشایند چیزهایی مثل افزایش دهنده اتوماتیک سلامتی و یک سلاح لانچر قوی و مهمات مناسب توانستم در اولین کوشش یکی از 6 زیست بوم بازی و باس فایت آن را پشت سر بگذارم.

GamesRadar - 4/5

برای یک بازی 70 دلاری، Returnal می تواند گاهی آشفته ، سخت و شاید هم کمی بیش از حد غیرقابل انعطاف باشد اما با این وجود که ممکن است لحظاتی دلسردکننده در آن داشته باشید، حتی پس از اینکه مدتی زیادی بازی را تجربه نموده و اعماقش را کاویده باشید، همچنان یک تجربه جذاب و سرگرم کننده باقی می ماند.

VG247 - 4/5

اگرچه ترکیب و ساختار گیم پلی مشابه آثار روگ -لایک درون این بازی در کنار داستان مارپیچ گونه، ترکیب بی نقصی نیست، اما با این وجود تجربه ای تاریک، درگیر کننده و نوآورانه است که می تواند با گیم پلی جذاب خود شما را آماده داستانش کند. نمادهایی برای تعمق، ایستراگ هایی برای یافتن و لحظات به یادماندنی فراوانی در طول بازی و رسیدن به انتها آن برای اولین بار وجود دارد. با این حال، پس از اتمام بازی برای اولین بار که چیزی حدود 20 ساعت یا بیشتر احتیاج دارد، هنوز چیزهای زیادی برای یافتن و پیدا کردن وجود دارد و گیم پلی بازی شما را در این راه کاملاً سرگرم می نماید.

Video Games Chronicle - 4/5

حتی اگر نخواهیم به چشم نواز بودن بازی از نظر بصری اشاره کنیم، اکشن مداوم و راسخ بازی Returnal در کنار ساختارش که از بازی های روگ لایت گرفته شده است، آن را به یک ماجراجویی درگیر کننده تبدیل نموده است. عدم وجود گزینه ای برای انتخاب سطح سختی، ممکن است تجربه بازی را برای برخی از گیمرهای کم تجربه تر سخت کند اما اگر از شکست های فراوان در بازی و غلبه بر آن مشکل ندارید، این تجربه ای است که می تواند سراسر از هیجان باشد.

GamesBeat - 3/5

امتیاز پایین و مشکل اصلی من با بازی این بوده که در زیست بوم دوم بازی با سختی و سختی زیادی روبرو شدم. یکنواختی آن مرا آزرده نموده بود و اگر قرار نبود بازی را آنالیز کنم، آن را کنار می گذاشتم. با این حال، برخی از تجهیزاتی که از زیست بوم اول به دست آوردم، کار را در بخش دوم بازی راحت تر کرد. با این سلاح ها و تجهیزات توانستم حتی در بار اول باس فایت بخش دوم را از پای در بیاورم. اکنون تصمیم دارم که برای دورهای دیگر باز هم همین ترکیب از تجهیزات را حفظ و تکرار کنم و اگر دنیا بازی ابزار و تجهیزات لازم را برایم فراهم نکرد، دوباره فکر می کنم که بازی وقتم را هدر می دهد. این نقص مهلکی نیست اما یکی از چیزهای مهمی است که به نظرم Returnal را به یک معطلی و هدر دادن وقت تبدیل می نماید و این چیزی که بازی را از یک اثر عالی به اثری تبدیل می نماید که صرفاً آن را دوست دارم.

در ادامه می توانید تمام نمراتی که به بازی Returnal داده شده است را ببینید.

  • PlayStation Lifestyle: نمره 10 از 10
  • GameSpew: نمره 10 از 10
  • Daily Star: نمره 5 از 5
  • Game Rant: نمره 5 از 5
  • Game Informer: نمره 9.5 از 10
  • Game Revolution: نمره 9.5 از 10
  • God is a Geek: نمره 9.5 از 10
  • Atomix: نمره 95 از 100
  • Geek Culture: نمره 9.5 از 10
  • IGN Italy: نمره 9.3 از 10
  • WCCftech: نمره 9.3 از 10
  • Metro Game Central: نمره 9 از 10
  • GameSpot: نمره 9 از 10
  • TheSixthAxis: نمره 9 ز 10
  • Video Gamer: نمره 9 از 10
  • Push Square: نمره 9 از 10
  • PlayStation Universe: نمره 9 از 19
  • Gameblog: نمره 9 از 10
  • DualShockers: نمره 9 از 10
  • Press Start: نمره 9 از 10
  • GamingBolt: نمره 9 از 10
  • Easy Allies: نمره 8.5 از 10
  • Gaming Nexus: نمره 8.5 از 10
  • Power Up: نمره 8.5 از 10
  • IGN: نمره 8 از 10
  • VG247: نمره 4 از 5
  • Telegraph: نمره 4 از 5
  • Digital Trends: نمره 4 از 5
  • LevelUp: نمره 4 از 5
منبع: دیجیکالا مگ

به "نقدها و نمرات Returnal منتشر شد؛ درخشش انحصاری های PS5 ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقدها و نمرات Returnal منتشر شد؛ درخشش انحصاری های PS5 ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید