نیروهای دولت مستعفی یمن، پادگان متعلق به نیروهای مورد حمایت امارات را گرفتند

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، منابع رسمی در دولت مستعفی یمن از سیطره نیروهای این دولت بر پادگانی در استان زنجبار این کشور بعد از درگیری های شدید با نیروهای تحت حمایت امارات خبر دادند.

نیروهای دولت مستعفی یمن، پادگان متعلق به نیروهای مورد حمایت امارات را گرفتند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آژانس الکترونیکی، منبعی نزدیک به دولت مستعفی یمن به ریاست عبدرَبه منصور هادی از سیطره ارتش تحت امر این دولت بر پادگانی در جنوب غربی یمن اطلاع داد.

مختار الرحبی، منشی سابق منصور هادی و مشاور وزیر فعلی اطلاع رسانی در دولت هادی در توییتی نوشت که نیروهای دولت مستعفی به طور کامل پادگان الطریه را از دست نیروهای شورای انتقالی جنوب یمن که وابسته به امارات هستند، به دست گرفته است.

این پادگان نزدیک شهر زنجبار مرکز استان أبین (واقع در جنوب غربی یمن و هم مرز با استان عدن) است.

نیروهای دولت منصور هادی از مرداد گذشته بعد از درگیری ها در شهر عدن با شورای انتقالی، استان عدن و پس از آن استان ابین و بخش هایی از استان شبوه را از دست دادند.

دولت هادی بعد از بی میلی عربستان سعودی در حمایت از خود در برابر شورای انتقالی و امارات و بی نتیجه بودن توافق ریاض، کوشش دارد خود مناطق از دست رفته را پس گرفته و خود را به پایتخت موقت (یعنی عدن) برساند.

منصور هادی که از سال 2012 پست ریاست جمهوری را در یمن بر عهده گرفته بود در پی تحولات یمن در سال 2015 از این سِمت استعفا کرد. وی ابتدا به عدن رفت و با پس دریافت استعفای خود، عدن را به عنوان پایتخت خود بیان کرد.

با وخیم شدن اوضاع مالی عربستان سعودی و کاهش درآمدهای نفتی این کشور به دلیل کاهش شدید قیمت نفت، بعضی منابع مطلع نوشت که ریاض به دولت ریاض نشین منصور هادی گفته از خاتمه این ماه (ماه مه) خبری از رزرو هتل و تقبل هزینه وزرای یمنی نیست و آن ها باید خود هزینه هایشان را متقبل شوند. از این رو، دولت هادی کوشش دارد پایتخت موقت اشغال شده به دست شبه نظامیان وابسته به امارات را دوباره به دست آورد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "نیروهای دولت مستعفی یمن، پادگان متعلق به نیروهای مورد حمایت امارات را گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای دولت مستعفی یمن، پادگان متعلق به نیروهای مورد حمایت امارات را گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید