هلی برن نیروهای آمریکایی- انگلیسی در حضرت موت یمن؛ آیا واشنگتن به دنبال پایگاه نظامی است؟

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، منابع محلی در استان حضرموت یمن از تبدیل این استان به مستعمره آمریکا و آغاز اولین گام برای احداث پایگاه های نظامی آمریکایی در آن خبر دادند.

هلی برن نیروهای آمریکایی- انگلیسی در حضرت موت یمن؛ آیا واشنگتن به دنبال پایگاه نظامی است؟

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آژانس الکترونیکی، پایگاه انصار الله یمن در گزارش ویژه ای به شرایط استان حضرموت و تحرکات آمریکا و انگلیس و ائتلاف متجاوز به یمن در این استان و بهره برداری آنها از شناسایی اولین مورد کرونا برای اجرای نقشه هایشان پرداخت و نوشت: بسکمک از ناظران و فعالان اوضاع انسانی و بهداشتی یمن به ارتباط زیاد بین اولین مورد ابتلا به کرونا در استان حضرموت و خبر هلی برن نیروهای آمریکایی - انگلیسی در امتداد خط ساحلی این استان نفت خیز در جنوب یمن اشاره می کنند.

این گزارش افزود: هدف از هلی برن این نیروها کنترل بر نوار ساحلی یاد شده است. همزمانی اولین مورد ابتلا با هلی برن شدن این نیروها نشان می دهد که آمریکا و انگلیس و ائتلاف متجاوز به یمن در توطئه ای، ویروس کرونا را وارد استان حضرموت کرده اند تا سپس با اعلام حالت اضطراری و وضع مقررات منع آمد و شد، سرپوشی بر تحرکات نظامی خود در استان حضرموت بگذارند؛ خصوصا بعد از سفرهای مکرر هیئت های نظامی آمریکایی به این استان در دو سال گذشته.

استان حضرموت یکی از اهداف آمریکا بوده است. نشانه های این امر ماه ژوئیه گذشته در جریان سفر یک هیئت بلندپایه آمریکایی به ریاست دنیس ناتالی دستیار وزیر خارجه آمریکا به این استان نمایان شد. دولت آمریکا ابتدا تلاش کرد تا این سفر محرمانه انجام شود. ناتالی با مسئولان محلی دست نشانده در این استان حضرموت دیدار کرد.

ناتالی هدف از این سفر را کمک و یافتن راههای مناسب برای تقویت ثبات شرایط امنیتی در استان حضرموت مطرح نمود اما سفر خودسرانه او بدون آگاهی مسئولان یمنی نشان می دهد که او برای اهدافی دیگر و غیرمعمول به حضرموت سفر کرد و گفته های ناتالی چیزی جز گمراه کردن افکار عمومی نبود. آمریکا از اواخر سال گذشته و اوایل سال جدید روی استان حضرموت تمرکز کرده است که بزرگترین استان یمن از نظر مساحت و مهمترین آن از منظر اقتصادی به شمار می رود. شش بخش نفتی یمن در این استان واقع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هلی برن نیروهای آمریکایی- انگلیسی در حضرت موت یمن؛ آیا واشنگتن به دنبال پایگاه نظامی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هلی برن نیروهای آمریکایی- انگلیسی در حضرت موت یمن؛ آیا واشنگتن به دنبال پایگاه نظامی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید