همه دستگاه ها در حوزه اشتغال احساس مسئولیت نمایند

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، خبرگزاری خبرنگاران-معاون هماهنگی امور مالی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اشتغال تنها یک موضوع مالی و مربوط به عایدی افراد نیست، بلکه تمام ابعاد اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از این پدیده متأثر است و بر این اساس، نگاه به مقوله اشتغال، باید نگاهی جامع و فراگیر باشد.

همه دستگاه ها در حوزه اشتغال احساس مسئولیت نمایند

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛محمد کلامی در جلسه گروه کاری اشتغال و بازار کار استان، با تأکید بر اینکه همه دستگاه ها باید در موضوع اشتغال احساس مسئولیت نمایند، اضافه کرد: دستگاه های فرهنگی باید در این زمینه کار نمایند؛ فرهنگ کار در جامعه ما نهادینه نشده و بعضاً افراد تمایل به کار ندارند که این موضوع باید آسیب شناسی گردد.

وی، جنس بیکاری در استان را یکی از موضوعات مهم در این حوزه برشمرد و گفت: عمده افراد بیکار در استان را فارغ التحصیلان دانشگاه تشکیل می دهند که اگر بخواهیم برای این افراد اشتغال زایی کنیم، باید از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور حمایت کنیم.

کلامی بعلاوه بیکاری ساختاری و نیروهای کار فاقد مهارت را از دیگر چالش های حوزه اشتغال مطرح نمود و گفت: آموزش های حرفه ای و مهارت آموزی به نیروی کار باید از سوی دستگاه های مسئول مورد توجه جدی قرار گیرد و آموزش و پرورش و دانشگاه ها نیز در آموزش دانش آموزان و دانشجویان به این موضوع توجه نمایند.

منبع: خبرگزاری آریا

به "همه دستگاه ها در حوزه اشتغال احساس مسئولیت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه دستگاه ها در حوزه اشتغال احساس مسئولیت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید