همه چیز درباره نسخه نو شاهین اتوماتیک

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، تصاویر تازه منتشر شده از پارکینگ سایپا نشان می دهد که این شرکت یک نسخه تازه از شاهین اتوماتیک فراوری نموده است. نسخه ای که حالا مراحل فنی را گذرانده و پیروز به دریافت پلاک ملی هم شده است. آنالیز ها نشان می دهد که در بخش طراحی نسخه تازه چند اتفاق جزئی اتفاق افتاده است. اما بخش کابین تغییر قابل توجهی داشته است.

همه چیز درباره نسخه نو شاهین اتوماتیک

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، در واقع نارنجی پوشان جاده مخصوص کوشش نموده اند نسخه فول آپشن شاهین اتوماتیک را هم در کنار نسخه اتوماتیک استاندارد داشته باشند، تا مشتریان حق انتخاب بیشتری با توجه به بودجه خود داشته باشند.

سایپا هنوز زمان عرضه شاهین اتوماتیک استاندارد و فول آپشن را اعلام ننموده است. اما این انتظار وجود دارد که در طول هفته های آینده نسخه استاندارد در گام اول وارد جاده های کشور گردد. نسخه ای که قرار بود زمستان سال گذشته به بازار عرضه گردد، اما سپس به فروردین ماه موکول شد. در خصوص نسخه نو نیز احتمالا شرکت سایپا معرفی و فروش آن را در اردیبهشت یا خرداد دنبال خواهد نمود.

نکته مبهم دیگر در خصوص نسخه نو شاهین اتوماتیک، قیمت آن است. هر چند این نقطه ابهام در خصوص نسخه استاندارد شاهین اتوماتیک وجود دارد. اما به نظر می رسد با توجه به قیمت 415 میلیون تومانی تارا اتوماتیک به عنوان رقیب شاخص این سدان کلاس c، شاهین اتوماتیک استاندارد نیز در همین محدوده قیمت گذاری گردد. اما نسخه نو با توجه به آپشن های بیشتر و تغییرات تازه، احتمالا رقمی در حدود 500 میلیون تومان قیمت می خورد.

نسخه نو شاهین اتوماتیک چه تغییراتی دارد؟

برای پی بردن به تغییرات تازه نسخه نو شاهین اتوماتیک، بیایید از طراحی بخش خارجی آن آغاز کنیم. در نمای جلو، یک نوار کرومی به قاب جلو پنجره و گرافیک داخلی آن افزوده شده است. چراغ های جلو تغییر چندانی نداشته اند و فرم پیشین حفظ شده است. اما در حد و میزان نامحسوسی گرافیک داخلی چراغ ها تغییر داشته است.

فرم آینه بغل ها بی تغییر به جای مانده، اما به قسمت پایین آینه ها دو دوربین اضافه شده است. رینگ ها مجذوب نماینده تر از گذشته اند و به نوع 16 اینچی تراش خورده آلومینیومی تغییر یافته اند. بعلاوه بالای گلگیر نشان توربو نصب شده است.

دستگیره ها مورد بازنگری قرار گرفته و به جای دستگیره های هم رنگ خودرو، این بار به کرومی تغییر شکل داده اند. این تغییر به نوعی نمای کنار را چشم نوازتر از گذشته نموده است. در نمای عقب تصویری وجود ندارد و نمی دانیم که سایپا چه تغییراتی در این بخش اعمال نموده است.

اما بیشتر عکس هایی که در اختیار داریم، از نمای کابین است. جایی که تغییرات عمده ای در ظاهر آن اتفاق افتاده است. دو رنگ مشکی و کرم برای طراحی داشبورد استفاده قرار گرفته اند. در آن میان نوار های چوبی براق نیز کار شده است. این ترکیب طراحی و رنگ در بخش داشبورد ما را به یاد کابین پژو پارس می اندازد.

دسته دنده عوض شده است و یک دوربین ثبت وقایع به پشت آینه شیشه جلو و در مجموع آپشن دوربین 360 درجه به نسخه نو اضافه شده است. نمایشگر لمسی 10 اینچی نیز همانند گذشته در میانه داشبورد قرار گرفته است، اما دکمه های کنترلی از بخش های کناری به پایین آن منتقل شده است. بعلاوه یک نمایشگر برای سرنشینان عقب اضافه شده است. دوخت جایگاه ها تغییر نموده و بیشتر از قبل خودنمایی می نماید.

نسخه نو شاهین اتوماتیک با چه تعییناتی عرضه می گردد؟

هنوز تعیین نیست که آیا سایپا در تعیینات فنی نسخه فول آپشن شاهین اتوماتیک تغییراتی اعمال نموده است یا نه. اما تجربه نشان داده که خودروسازان دولتی تمایل چندانی به هزینه کردن برای نسخه های نو ندارند و به همان تغییراتی جزئی در طراحی و افزودن چند آپشن واکتفا می نمایند.

در چنین شرایطی شاهین اتوماتیک نو نیز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو شارژ از نوع M15TC مجهر خواهد بود. موتوری که توان فراوری قدرتی معادل 110 اسب بخار با گشتاور 178 نیوتن متر را دارد.

نیرو نیز به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به چرخ های جلو منتقل می گردد. این گیربکس ساخت شرکت پانچ بلژیک است و امکان تعویض دنده دستی و حالت اتوماتیک را دارد. علاوه بر این دو حالت رانندگی نرمال و برفی نیز برای آن تعریف شده است.

در خصوص مصرف سوخت این پیشرانه نیز گفته می شوند که شاهین اتوماتیک نسخه نو در هر صد کیلومتر به شکل ترکیبی 8 لیتر بنزین می سوزاند.

تصاویر نسخه نو شاهین اتوماتیک

منبع: فرارو

به "همه چیز درباره نسخه نو شاهین اتوماتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره نسخه نو شاهین اتوماتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید