وزیرکشور: در شرایط عادی نیستیم

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، وزیر کشور با بیان اینکه در شرایط سخت تحریم قرار داریم از رسانه ها خواست تا شرایط حاکم بر کشور را مبنای تحلیل های مالی خود قرار دهند.

وزیرکشور: در شرایط عادی نیستیم

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در حاشیه پنجاه و ششمین نشست ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات مالی در جمع وبلاگ آژانس الکترونیکی با تشریح محورهای نشست امروز، افزود: گزارشی از شرایط مالی، کالاها و خدمات و مسایل در راس رسانه ها مطرح و مقررشد حوزه هاو دستگاه های مرتبط با بحث مالی به موقع پاسخ های مناسب، تحلیل های لازم و اطلاع رسانی درست را ارائه دهند تا در این شرایط خطیر مشارکت عمومی و همکاری مردم و گروه های مالی را داشته باشیم.

وزیر کشور با بیان اینکه بحث کالاهای اساسی در هر جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات مالی مطرح می گردد که این موضوع در دستور کار امروز هم قرار داشت، گفت: از رسانه ها قدردانی می کنم و از آنها میخواهم مبنای تحلیلهای خود را شرایط حاکم بر کشور قرار دهند.

وی گفت: ما امروز در شرایط عادی نیستیم و در واردات و صادرات با تحریم های سختی روبرو هستیم.

وزیر کشور با بیان اینکه تحریم ها هزینه های اضافه به بار آورده و درآمد را کاهش داده است، ادامه داد: فراوری، صادرات و واردات در این شرایط مستلزم همکاری و یاری همگانی است.

رحمانی فضلی درباره کارت بازرگانی و دستورالعمل جدید که موجب معطلی برای تمدید یا صدور کارت تجار شده است، گفت: سیستم جدید صدور کارت فعال و بخاطر معطلی موجب اعتراصاتی در نحوه صدور شده است.

وی افزود: قرار شد ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز با برگزاری جلساتی مشکل را حل نماید تا تجار و بازرگانان به خوبی فعالیت خود را انجام دهند.

وزیر کشور با اشاره به موضوع ارزهای برگشتی، اظهار کرد: این موضوع در جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات مالی کشور مطرح شد. اعداد و ارقام مختلفی در فضای رسانه مطرح شده است. در جلسه امروز که همه دستگاه ها حضور داشتند، دستگاه ها توضیحات لازم را دادند و تعیین شد که در کل عدد مطرح شده نمی تواند مبنایی برای قضاوت قرار گیرد.

وی افزود: قرار شد با مسئولیت یکی از دستگاه ها، موضوع ارزهای برگشتی آنالیز و در داخل خانواده دولت این موضوع حل گردد. همه دستگاه ها از جمله قوه قضاییه هم معتقد و معترف بودند که ارزها باید برگردد.

وزیر کشور با بیان اینکه مقرر شد سه و نیم میلیون ماسک به داروخانه ها تحویل داده گردد، گفت: حداکثر قیمت هر عدد ماسک، 1300 تومان باید باشد که وزارت بهداشت باید مراقبت های لازم را در این زمینه انجام دهد.

رحمانی فضلی درباره سرعت و تعرفه اینترنت، گفت: مسئولان مخابرات و سازمان تنظیم مقررات رادیویی گزارش هایی را در نشست امروز مطرح کردند و با تصمیمات جدید گرفته شده امیدواریم مشکل تعرفه ها و نیز سرعت اینترنت حل گردد.

وی ادامه داد: در ایام آغاز مدارس و مراکز آموزش عالی قرار داریم و این افراد باید به اینترنت دسترسی داشته باشند.

وزیر کشور درباره تامین کالاهای اساسی توضیح داد: فرایند تامین کالاهای اساسی از واردات و رسیدن کشتی های باری و انبار تا توزیع در خرده فروشی ها را پیگیر هستیم و کوشش می کنیم دغدغه ای برای مردم ایجاد نگردد. امیدواریم با کوشش همه دستگاه ها، خدمات این حوزه را بهبود ببخشیم.

منبع: فرارو

به "وزیرکشور: در شرایط عادی نیستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرکشور: در شرایط عادی نیستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید