کرونا عامل بزرگترین بحران در دولت ائتلافی اسلواکی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، دولت ائتلافی اسلواکی حدود یک سال بعد از روی کار آمدن به دلیل مناقشات بر سر بحران کرونا در بزرگترین بحران دولتی گرفتار شده است.

کرونا عامل بزرگترین بحران در دولت ائتلافی اسلواکی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از روزنامه اتریشی دی پرسه، دولت ائتلافی اسلواکی حدود یک سال بعد از روی کار آمدن به دلیل مناقشات بر سر بحران کرونا در بزرگترین بحران گرفتار شده است.

به این ترتیب دولت اسلواکی در بزرگترین بحران از زمان روی کار آمدن قرار گرفته است.

ایگور ماتوویچ، نخست وزیر اسلواکی با حزب راست میانه اولانو و شعار مبارزه با فساد در انتخابات اواسط اسفند سال 99 به پیروزی رسید و پیروز شد حزب چپ گرای پوپولیستی اسمر به رهبری پتر پلگرینی رییس دولت پیشین این کشور را شکست دهد.

در حالی که آمار مبتلایان جدید در اسلواکی همچنان افزایش می یابد و این کشور اروپایی بر اساس تعداد جمعیت بیشترین آمار مرگ و میر کرونایی در دنیا را دارد چهار حزب حاکم درگیر اختلافات شدیدی در دولت ائتلافی شده اند.

روز پنج شنبه ریچارد سولیک، معاون لیبرال نخست وزیر اسلواکی و وزیر اقتصاد این کشور خواهان برکناری ایگور ماتوویچ، نخست وزیر پوپولیست- محافظه کار این کشور شد.

ورونیکا رمیسووا، معاون دوم نخست وزیر اسلواکی هم تهدید کرد که دولت ائتلافی را در هم می شکند.

ماتوویچ، بدون یک تصمیم رسمی دولت واکسن روسی اسپوتنیک 5 را سفارش داده و شخصا در این باره تصمیم گیری نموده است. این مسئله خشم شرکای ائتلافی وی را برانگیخته است.

روز گذشته رمیسووا و سولیک تاکید کردند که در حال حاضر واکسن روسی مشکل اصلی نیست و بیشتر مسئله سبک و رویکرد غیر قابل تحمل نخست وزیر مطرح است. آن ها تاکید کردند که نخست وزیر به جای بحث درباره استراتژی های مشترک با شرکای ائتلافی مرتبا به وسیله شبکه های اجتماعی به آن ها توهین می نماید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی وبلاگ آژانس الکترونیکی بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر اسلواکی در صفحه فیس بوک خود نوشته است: روزانه صدها نفر جان خود را از دست می دهند اما بعضی بزرگترین مشکل در اسلواکی را این می دادندد که ما به خود اجازه دادیم دو میلیون دوز واکسن موثر برای مردم اسلواکی را تهیه کنیم زیرا این واکسن از روسیه است. این جدی است ؟ آیا ما به جایی رسیده ایم که اصلاً به سلامتی و زندگی مردم اهمیت ندهیم؟ آیا ما واقعاً می خواهیم از واکسیناسیون مردم با واکسنی که به آن اعتماد دارند جلوگیری کنیم؟

وی با اشاره به اینکه این واکسن هنوز مراحل صدور مجوز لازم در اتحادیه اروپا را طی ننموده ، پیشنهاد کرد که درخواست ثبت اسپوتنیک در نهاد تنظیم کننده پزشکی اتحادیه اروپا صورت بگیرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ آژانس الکترونیکی بخوانید. (کلیک کنید)

اسلواکی اولین محموله واکسن روسی اسپوتنیک 5 را 1 مارس دریافت کرد. انتظار می رود اولین میلیون دوز از این واکسن طی ماه های مارس و آوریل تحویل داده گردد.

تا به حال در اسلواکی حدود 317159 مورد ابتلا به کرونا ثبت شده و 7560 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داد اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کرونا عامل بزرگترین بحران در دولت ائتلافی اسلواکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا عامل بزرگترین بحران در دولت ائتلافی اسلواکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید