3.5 میلیارد ریال به ترمیم آثار تاریخی آستانه اختصاص یافت

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، 3.5 میلیارد ریال به ترمیم آثار تاریخی آستانه اختصاص یافت.

3.5 میلیارد ریال به ترمیم آثار تاریخی آستانه اختصاص یافت

محمد علی عابدی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آستانه اشرفیه با بیان اینکه از این مقدار اعتبار، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی برای ترمیم سه پل تاریخی این منطقه تخصیص داده شد، اضافه نمود: بعلاوه یک میلیارد ریال از اعتبارات کمیته برنامه ریزی شهرستان نیز به ترمیم بقعه متبرکه آقا سید محمد یمنی (ع) کیسم تخصیص یافت.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت و اهمیت حفظ، ترمیم و نگهداری آثار تاریخی در این شهرستان گفت: در سفر اخیر هیئت دولت به استان گیلان و بدنبال آن سفر معاون وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهرستان قول های مساعدی در مورد اختصاص اعتبارات لازم جهت ترمیم و نگهداری آثار تاریخی منطقه داده شده است.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان آستانه اشرفیه در ادامه با بیان اینکه ترمیم و نگهداری آثار تاریخی در شهرستان احتیاج به اختصاص اعتبارات مناسب و مستمر دارد، اضافه نمود: انتظار می رود در این خصوص مسئولین امر حمایت لازم را داشته باشند.

عابدی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 18 اثر تاریخی در این شهرستان در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده گفت: سه پل تاریخی، یک گورستان، یک بقعه متبرکه، مجموعه ساختمانهای شیلات بندر کیاشهر از جمله آثار تاریخی موجود در این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه شناسایی و ثبت آثار طبیعی و معنوی در این شهرستان نیز با یاری محققیق در اولویت برنامه های این اداره قرار گرفته است، گفت: در حال حاضر بیش از ده میراث طبیعی و معنوی شامل آئین ها و مراسمات مذهبی در این منطقه شناسایی شد، ضمن آنکه پیش از این یک میراث معنوی با قدمت بین 150 تا 400 سال (آیین علم بندی روستای فوشازده) و یک میراث طبیعی متعلق به دوران هیرکانی (ذخیره گاه سفید پلت صفرابسته) در این شهرستان به ثبت رسیده است.

منبع: همگردی

به "3.5 میلیارد ریال به ترمیم آثار تاریخی آستانه اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3.5 میلیارد ریال به ترمیم آثار تاریخی آستانه اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید