6 میوه جادویی برای کنترل قند خون

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، تمشک قند بسیار کمی دارد (8/4گرم قند در هر 100 گرم). تمشک ها عمدتاً از آب تشکیل شده اند و فیبر موجود در آن ها، فرایند هضم را بهبود می بخشد.

6 میوه جادویی برای کنترل قند خون

میوه هایی مانند موز، سیب و گلابی ویتامین ها، فیبر و مواد مغذی زیادی به بدن می رساند، اما قند زیادی هم در آن ها وجود دارد. مصرف بیش از حد قند یا فروکتوز میوه، باعث انباشت آن در کبد می گردد تا جایی که کبد دیگر نمی تواند آن را پردازش کند.

پس تنها یک راهکار وجود دارد؛ این که فروکتوز را به طورمستقیم به چربی تبدیل کند. این موضوع موجب چرب شدن کبد می گردد. در ادامه به شما میوه هایی را که قند مناسبی دارند معرفی می کنیم.

توت سیاه: توت سیاه در هر 100 گرم تنها7/2گرم قند دارد و علاوه بر ویتامین C و E، حاوی مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است. فلاونوئید ها و رنگدانه های گیاهی، به توت رنگ می دهند؛ آنتی اکسیدان هایی که از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نمایند.

تمشک: تمشک قند بسیار کمی دارد (8/4گرم قند در هر 100 گرم). تمشک ها عمدتاً از آب تشکیل شده اند و فیبر موجود در آن ها، فرایند هضم را بهبود می بخشد.

توت فرنگی: البته با خامه فرم گرفته و شکر روی آن، توت فرنگی ها هم تبدیل به بمب کالری و قند می شوند، اما اگر این میوه را به تنهایی بخورید یا آن را در یک کاسه موسلی برش دهید، در هر 100 گرم فقط 5/5گرم قند می خورید.

زردآلو: ما می توانیم اندازه زیادی مواد مغذی را از زردآلو جذب کنیم. پروویتامین A (کاروتن) موجود در آن می تواند به وسیله بدن به ویتامین A تبدیل گردد که برای پوست و چشم مهم است. بعلاوه اندازه زیادی پتاسیم در زردآلو وجود دارد. از طرف دیگر این میوه در 100 گرم فقط 7/7 گرم قند دارد.

گریپ فروت: گریپ فروت سرشار از ویتامین های گروه B است که نقش مهمی در فرایند های متابولیک ایفا می نماید. ماده گیاهی نارینگین، این میوه را بسیار تلخ می نماید. مرکبات سرشار از ویتامین های A، C و مواد معدنی مانند منیزیم و کلسیم هستند. گریپ فروت در هر 100 گرم، فقط 9 گرم قند دارد.

هلو: این میوه فقط 8 گرم قند در هر 100 گرم دارد. هلو حاوی کالری کمی است و آب فراوانی دارد. مصرف این میوه مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و آهن را در اختیار ما قرار می دهد.

منبع: روزنامه خراسان

منبع: فرادید

به "6 میوه جادویی برای کنترل قند خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 میوه جادویی برای کنترل قند خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید