آشنایی با بزرگ ترین اتحاد شرکت های هواپیمایی: استار الاینس

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، اتحاد هواپیمایی استار الاینس | Star Alliance

استار الایِنس بزرگ ترین اتحاد هواپیمایی جهان است و بسیاری از ایرلاین های مشهور مثل لوفت هانزا عضو این اتحاد هواپیمایی هستند. هدف از ایجاد اتحاد هواپیمایی استار الاینس احتیاج به افزایش کیفیت خدمات مشتریان و بهبود کیفیت پرواز و امنیت سفر هوایی بود. این سازمان در سال 1997 از اتحاد 5 شرکت هواپیمایی شکل گرفت و در حال حاضر 28 عضو دارد. شاید در خبرهایی که در خصوص ایرلاین ها می شنوید نام استار الاینس به گوشتان خورده باشد. این اتحاد که اولین و بزرگ ترین اتحاد هواپیمایی جهان به شمار می رود در طول دو دهه فعالیت تاثیری شگرف بر تحول و ارتقاء کیفیت صنعت هوایی داشته است. به همین علت در این مطلب قصد داریم این اتحاد هواپیمایی را به شما معرفی کنیم و در خصوص تاریخچه، اهداف و اعضاء آن با شما صحبت کنیم. با خبرنگاران همراه باشید.

آشنایی با بزرگ ترین اتحاد شرکت های هواپیمایی: استار الاینس

تاریخچه استار الاینس

5 شرکت هواپیمایی از سه قاره جهان در سال 1997 گردهم آمدند و به منظور بهبود کیفیت سفر هوایی، سازمانی را به نام اتحاد هواپیمایی استار الاینس (airline alliance) تشکیل دادند. این 5 ایرلاین عبارتند از: تای ایرویز اینترنشنال (Thai Airways International)، هواپیمایی اسکاندیناوی (Scandinavian Airlines)، ایر کانادا (Air Canada)، لوفت هانزا (Lufthansa) و یونایتد ایرلاینز (United Airlines).

لوگوی این سازمان یک ستاره 5 پر است که نشانه 5 عضو ابتدایی این اتحاد است. هدف شکل گیری آن نیز ایجاد یک اتحاد که مسافران را به تمام شهرهای بزرگ در جهان می رساند بود. در حال حاضر 28 ایرلاین عضو استار الاینس هستند و هر کدام فرهنگ و شیوه خدمات خاص خود را دارند. اما عضویت در این اتحاد باعث می گردد شبکه ای جهانی از برترین کیفیت و بالاترین استانداردها به مسافران سرتاسر جهان ارائه گردد. دفتر مرکزی این سازمان در فرانکفورت آلمان قرار گرفته است و فعالیت های اعضای این اتحاد را هماهنگ می نماید. همکاری های اعضای این اتحاد شامل همکاری در خدمات فرودگاهی، ایجاد زیرساخت ها و شبکه های ارتباطی و سایر خدماتی می گردد که تجربه سفر بهتر و لذتبخش تری را به مسافران ارائه می دهد. از اعضای کنونی اتحاد هواپیمایی استار الاینس می توان به ایر نیوزلند، آسترین ایرلاینز، لوفت هانزا، سنگاپور ایرلاینز، سوئیس ایر، تای ایرویز، ترکیش ایرلاینز و اوا ایر اشاره نمود.

شبکه جهانی گسترده استار الاینس

همانطور که گفتیم اتحاد هواپیمایی استار الاینس در حال حاضر 28 عضو دارد. اعضای این اتحاد روزانه 18400 پرواز به 1300 مقصد در سرتاسر جهان انجام می دهند. ناوگان هواپیمایی استار الاینس بیش از 4700 ففرایند هواپیماست که همگی مطابق با استانداردهای بالای این سازمان هستند. مقاصد پروازی استار الاینس بیش از 1300 فرودگاه در 191 کشور جهانست و از این حیث، آن را به بزرگ ترین اتحاد هواپیمایی جهان تبدیل نموده است. بیش از 725 میلیون مسافر سالانه از خدمات ایرلاین های عضو این اتحاد استفاده می نمایند. اعضای این اتحاد از شرکت های هواپیمایی بسیار مشهور و معتبر تا ایرلاین کوچک تر تشکیل شده است. اما همگی آن ها از استانداردها و اصول و خط مشی استار الاینس پیروی می نمایند و برترین کیفیت خدمات و بالاترین امنیت پرواز را به مشتریان ارائه می نمایند.

خدمات استار الاینس

اتحاد هواپیمایی استار الاینس در مقر اصلی اش در شهر فرانکفورت استانداردها و چارچوب های تعیینی برای فرایند فعالیت اعضایش تعیین نموده است. رعایت استانداردهای لازم در خصوص ناوگان هواپیمایی، تجهیزات و خدمات ارائه شده از جمله این موارد است. بعلاوه تمامی اعضای 28 نفره این اتحاد همکاری های متعددی در بین شبکه پروازی خود انجام می دهند. یکی از این موارد ارائه خدمات تسهیلی باشگاه مشتریان استار الاینس است. مسافرانی که از ایرلاین های عضو استار الاینس استفاده می نمایند می توانند از تسهیلات ویژه این سازمان استفاده نمایند. خدماتی مثل کارت طلایی، نقره ای، خدمات مسافران کثیر السفر (Earn & Redeem) و سفر مجانی از جمله خدماتی هستند که به مسافران این ایرلاین ها اعطا می گردد. به طور مثال مسافرانی که کارت طلایی این سازمان را داشته باشند می توانند از خدماتی مثل اولویت در چک-این فرودگاه، استفاده از سالن های استراحت فرودگاه، اجازه حمل بار بیشتر و اولویت در فهرست انتظار پرواز اشاره نمود.

جوایز کسب شده

استار الاینس در طول دو دهه فعالیت توانسته جایگاه خوبی در صنعت هواپیمایی پیدا کند و تجربه سفر هوایی را متحول کند. اتحاد هواپیمایی استار الاینس به علت رعایت استانداردهای بالا و ارائه برترین خدمات بارها پیروز به کسب جوایز بین المللی شده است. از جمله جوایز کسب شده به وسیله این سازمان می توان به جایزه رهبری بازار جهانی حمل و نقل هوایی (Air Transport World Market Leadership Award) و جایزه برترین اتحاد هواپیمایی اشاره نمود که به وسیله مجله بیزنس تراولر (Business Traveller Magazine) به این سازمان اعطا شده است. اتحاد هواپیمایی استار الاینس در سال 2017 نیز به وسیله بنیاد جایزه ایرلاین جهانی اسکای ترکس (SKYTRAX) برای دومین سال پیاپی به عنوان برترین اتحاد هواپیمایی انتخاب شد.

اتحاد هواپیمایی چیست؟

اتحاد هواپیمایی یا ایرلاین الاینس (Airline alliance) به مشارکت و همکاری دو یا چند ایرلاین گفته می گردد. این همکاری های مشترک به منظور بهبود و ارتقا منافع مشترک و افزایش کیفیت خدمات و ارائه سرویس مشتریان بهتر راه اندازی می گردد. در حال حاضر چندین اتحاد هواپیمایی معتبر در جهان وجود دارد که اتحاد هواپیمایی استار الاینس اولین و بزرگ ترین آن ها به شمار می رود. اتحاد دیگر هواپیمایی وان ورلد (OneWorld) است که در سال 1999 از مشارکت ایرلاین های ایر برلین، بریتیش ایرویز، امریکن ایرلاینز، ایبریا، ژاپن ایرلاینز، کانتاس، قطر ایرویز و هواپیمایی اردن شکل گرفت. اتحاد وان ورلد پس از استار الاینس، دومین اتحاد شرکت های هواپیمایی جهان محسوب می گردد. سومین اتحاد هواپیمایی معتبر جهان نیز اسکای تیم (SkyTeam) است که در سال 2000 از مشارکت ایرلاین های ایر فرانس، دلتا، هواپیمایی کره و هواپیمایی مکزیک شکل گرفت.

منبع: staralliance.com

منبع: الی گشت

به "آشنایی با بزرگ ترین اتحاد شرکت های هواپیمایی: استار الاینس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با بزرگ ترین اتحاد شرکت های هواپیمایی: استار الاینس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید