بخشی از مطالبات کارگران کنتورسازی اوایل هفته پرداخت می گردد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، خبرنگاران/قزوین معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین اظهار داشت: مقرری بیمه بیکاری کارگران معرفی شده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شهریور ماه برقرار و پرداخت خواهد شد در ضمنً با پیگیری های انجام شده به وسیله فروش بخشی از سهام شرکت، حدود 2 تا سه ماه از مطالبات کارگران، حداکثر تا اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد و پیگیری جهت پرداخت الباقی مطالبات کارگران در حال اجرا است.

بخشی از مطالبات کارگران کنتورسازی اوایل هفته پرداخت می گردد

منوچهر حبیبی در گفت وگو با وبلاگ آژانس الکترونیکی، اظهار کرد: کارخانه کنتورسازی یکی از واحدهای فراوریی واقع در شهر صنعتی الوند بوده که در چند سال اخیر به دلیل مسائل مالی و به ویژه سوءمدیریت دچار مشکل شده است.

وی ادامه داد: این واحد صنعتی یکی از مهم ترین فراوریکنندگان کنتورهای مورد احتیاج شرکت های توزیع نیروی برق در سطح کشور بوده است ولی در ادامه فرایند فراوری به دلایل مختلف به خصوص سوء مدیریت نتوانسته کیفیت و تقاضای مورد احتیاج صنعت برق را تأمین کند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین توضیح داد: طی 2 سال اخیر با حمایت های استانداری و دستگاه قضائی استان این مجموعه با ظرفیت پایین فعالیت داشت تا صرفاً هم بتواند جوابگوی حقوق و مزایای کارگران باشد ولی با افزایش هزینه های اولیه فراوری و تهیه مواد اولیه و مطالبات کارگران عملاً از ابتدای امسال امکان فعالیت این واحد میسر نبود.

وی اضافه کرد: موضوع چگونگی فعالیت شرکت در جلسات متعدد ستاد اقتصاد مقاومتی، کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری مطرح و چند سناریو جهت ادامه به کار واحد پیشنهاد شد و از طرفی مدیران شرکت در بازداشت هستند.

حبیبی تشریح کرد: با توجه به مطالبات زیاد بانک ها، مالیات، بیمه تأمین اجتماعی، شرکت های آب و برق و گاز عملاً امکان ادامه فعالیت واحد فراوریی میسر نبود که نهایتاً تصمیم گیری شد فعلاً واحد فراوریی تا مشخص تکلیف نهایی تعطیل و کارگران به بیمه بیکاری معرفی شوند البته پیگیری ها جهت ارائه راهکاری به منظور فعالیت مجدد شرکت از طرق قانونی از جمله جذب سرمایه گذار جدید، مدیریت دولتی و یا قانون حمایت از صنایع توسط استانداری و دستگاه قضایی در حال پیگیری است چنانچه یکی از راه ها محقق گردد جذب کارگران سابقه دار شرکت در اولویت خواهد بود.

معاون سیاسی وامنیتی استانداری قزوین یادآور شد: مقرری بیمه بیکاری کارگران معرفی شده به اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از شهریور ماه برقرار و پرداخت خواهد شد در ضمنً با پیگیری های اجرا شده به وسیله فروش بخشی از سهام شرکت، حدود 2 تا سه ماه از مطالبات کارگران، حداکثر تا اوایل هفته آینده پرداخت خواهد شد و پیگیری جهت پرداخت بقیه مطالبات کارگران در حال اجرا است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بخشی از مطالبات کارگران کنتورسازی اوایل هفته پرداخت می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشی از مطالبات کارگران کنتورسازی اوایل هفته پرداخت می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید