بخوابید و وزن کم کنید!

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، چه چیزی بهتر از اینکه بخوابید و در خواب وزن کم کنید! بیشتر به معجزه می ماند اما باید بگوییم که کاهش وزن در خواب ممکن است.

بخوابید و وزن کم کنید!

داشتن خواب کافی، تاثیر زیادی روی کاهش وزن دارد. جالب است بدانید، برترین روش برای کاهش کالری مصرفی، خوابیدن به مقدار کافی است. هرچه شب ها دیرتر بخوابید، بیشتر گرسنه می شوید و کالری بیشتری مصرف می کنید. قبل از خواب باید یک سری کارها را انجام دهید تا زمانی که خواب هستید، وزن شما کم گردد. در این مطلب از وبلاگ آژانس الکترونیکی ترفندهایی که به کاهش وزن در خواب یاری می نمایند را به شما معرفی می کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

چای بنوشید

اگر شب ها قبل از خواب چای می نوشید، حتما متوجه شده اید که این کار باعث می گردد مغز شما ریلکس شده و آرامش پیدا کنید. از جمله برترین چای ها که قبل از خواب می توانیم بنوشیم به چای بابونه، چای نعناع و چای اسطوخودوس اشاره می کنیم که خواص آرام بخشی دارند و باعث می شوند خواب باکیفیت تری داشته باشید .

شام سبکی بخورید

نباید با شکم خالی بخوابید، با این حال در شام خوردن هم نباید زیاده روی کنید ، زیرا خواب شما مختل می گردد. اگر زیاد شام بخورید، بدن مجبور می گردد وقت بیشتری برای هضم غذا بگذارد. هرچه دیرتر بخوابید، کمتر استراحت می کنید و صبح روز بعد انرژی کمتری برای انجام فعالیت های روزانه خود خواهید داشت.

سعی کنید از ساعت 8 شب به بعد چیزی نخورید

ما شب ها مثل روز فعالیت بدنی نداریم. در طول روز به وسیله فعالیت هایی که داریم، سوخت وساز بدن افزایش پیدا می نماید. اما این اتفاق در شب نمی افتد. بنابراین غذا نخوردن از ساعت 8 شب به بعد ممکن است به کاهش وزن در خواب یاری کند. بهتر است بدانید، افرادی که از ساعت 8 شب به بعد چیزی نمی خورند، کاهش وزن در خواب را تجربه می نمایند.

اجازه دهید هوای اتاق خنک باشد

کم کردن بخاری و شوفاژ در فصل زمستان و بالا نبردن دمای اتاق ممکن است به کاهش وزن در خواب، به ویژه آب کردن چربی شکم یاری کند. دمای سردتر، اثربخشی ذخایر چربی های قهوه ای را افزایش می دهد. این نوع چربی ها به وسیله سوزاندن چربی های ذخیره شده در شکم، بدن شما را گرم نگه می دارند.

از قرار گرفتن در معرض نور دوری کنید

مواجهه با نور نه تنها خواب شبانه شما را مختل می نماید، بلکه باعث افزایش وزن هم می گردد.

قبل از خواب شکلات نخورید

همه ما درباره فواید شکلات، به ویژه شکلات تلخ زیاده شنیده ایم. شکلات 70 درصد که قند کمی داشته باشد، یک میان وعده عالی و سالم محسوب می گردد، چون آنتی اکسیدان زیادی داشته و می تواند در کاهش استرس مفید باشد. با این حال اگر آخر شب شکلات بخورید، نمی توانید به راحتی بخوابید. چون شکلات تلخ حاوی کافئین است.

بدن را با تکنیک های تنفسی ریلکس کنید

انجام برخی حرکات و تمرینات تنفسی قبل از خواب می تواند تاثیر قابل توجهی بر کیفیت خواب داشته باشد. چنین تمرینانی می توانند سیستم عصبی را تسکین دهند، شانه و گردن را ریلکس نمایند و از همه مهم تر، استرس شما را کاهش دهند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه خواص هلو، سوپر میوه سرشار از پتاسیم را بشناسید

منبع: پیام دلتا

به "بخوابید و وزن کم کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخوابید و وزن کم کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید