برخورد دوگانه فدراسیون والیبال در اعمال قانون

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، برگزاری رقابت های لیگ برتر والیبال به کلافی پیچیده و سردرگم تبدیل شده است. فدراسیون والیبال برخوردهای سلیقه ای با اعمال قانون دارد. برخوردهایی که خانواده و دوست داران والیبال را با علامت سئوال بزرگی روبرو کرده است.

برخورد دوگانه فدراسیون والیبال در اعمال قانون

هربار که پای منفعت فدراسیون در میان باشد قانون قابل تغییر است و فدراسیون نشینان پا بر روی مصوبه رسمی هیات رئیسه و مجمع عمومی می گذارند اما هرجا که به ضرر فدراسیون باشد از اعمال قانون به عنوان سلاح محکم استفاده می شود.

در آیین نامه مسابقات به صراحت قید شده است مسابقات لیگ برتر آقایان با شرکت 12 تیم برگزار خواهد شد و در پایان سال تیم های اول تا دهم رده بندی می شوند و دو تیم آخر به دسته یک نزول خواهند کرد. در تبصره 8 نیز آمده است: بر حسب شرایط و با صلاحدید فدراسیون تعداد تیم های لیگ برتر تا 14 تیم می تواند افزایش یابد و در پایان فقط تیم های اول تا دهم امتیاز بندی می شوند و 4 تیم آخر به دسته اول نزول می کنند.

اما فدراسیون در اقدامی قابل تامل با نادیده دریافت آیین نامه، در فاصله سه روز تا آغاز رقابت ها تیم شهرداری قزوین را به عنوان تیم 15 وارد مسابقات کرد! در وارد کردن نام تیم پانزدهم در جدول مسابقات پای جان سلامت و کیفیت مسابقات در میان نبود بلکه مبلغ ورودی مهم بود که باعث شد آیین نامه قانونی نادیده گرفته شود. حتی بر خلاف ادعای فدراسیون، مدیران عامل باشگاه ها با 15 تیمی شدن مسابقات مخالف بودند.

دبیر کل فدراسیون والیبال درباره نقض آیین نامه رقابت ها در مصاحبه با خبرنگار مهر گفت: قطعاً هر جا مسئله ای وجود داشته باشد آیین نامه تغییر خواهد کرد. آیین نامه رقابت های لیگ برتر والیبال با نظر همه دست اندرکاران و خانواده والیبال قابل تغییر است .

در نقطه مقابل اما فدراسیون والیبال اصرار بر پروتکل اولیه و غیر رسمی مسابقات و تمرینات دارد. مسابقات امروز (چهارشنبه) برگزار می شود و دو تیم به دلیل ابتلای بازیکنانشان به کرونا در شرایط بدی قرار دارند. تیم هورسان با 6 بازیکن راهی تهران شده است و تیم پیکان سه بازیکن اصلی خود را به دلیل کرونا در اختیار ندارد.

نادر انصاری دبیر کمیته رویدادها و مسابقات درباره برگزاری دیدار هورسان و سایپا گفت: روز (دوشنبه) پروتکل اولیه و غیر رسمی مسابقات و تمرینات والیبال اعلام شد که در آن تاکید شده است اگر تیمی 9 بازیکن سالم داشته باشد، باید در دیدار با حریفان خود حاضر شود. تیم های لیگ رجحان 20 بازیکن در اختیار دارند و تیم هورسان رامسر نیز 9 بازیکن سالم در اختیار دارد و باید در دیدار هفته نخست خود حاضر شود. اگر این تیم برابر سایپا بازی نکند، با باخت فنی روبه رو خواهد شد.

فدراسیون برای برگزاری به موقع مسابقات اصرار به اجرای پروتکل اولیه و غیر رسمی دارد و سلامت تیم ها و کیفیت مسابقات را نادیده گرفته است. البته پیش بینی می شود در ادامه مسابقات در صورت ابتلای بازیکنان برخی از تیم های پرقدرت، فدراسیون کمی کوتاه بیاید. باید دید نگاه متناقض فدراسیون به قانون در ادامه راه چگونه است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برخورد دوگانه فدراسیون والیبال در اعمال قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد دوگانه فدراسیون والیبال در اعمال قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید