حفاظت تپه باستانی دوزده باغیر در زرنق آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از حفاظت تپه باستانی دوزده باغیر شهر زرنق اطلاع داد.

حفاظت تپه باستانی دوزده باغیر در زرنق آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده ظهر امروز چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه با اشاره به قدمت و ارزش تپه تاریخی دوزده باغیر شهر زرنق از توابع شهرستان هریس، گفت: در لایه نگاری هایی که پیش از این توسط تیم کاوش و باستان شناسی در این تپه باستانی اجرا شده آثار، اشیا و آویزهایی از دوره های مختلف تاریخی به دست آمده که قدیمی ترین آنها سفال های مربوط به اواخر دوره نوسنگی یعنی حدود 6500 سال پیش است.

او تاکید نمود: تپه باستانی زرنق یکی از مهم ترین مواریث تاریخی استان محسوب می گردد که محوطه سازی آن برای حفاظت بیشتر از این سایت تاریخی طی امسال در دستور کار این اداره کل قرار گرفته و تا انتها امسال به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه وسعت این سایت تاریخی را بیش از یک هکتار عنوان و به اقدامات صورت گرفته اشاره نمود و گفت: در راستای حفاظت از این سایت تاریخی بی بدیل برای محوطه سازی اقداماتی نظیر اجرای دیوار سنگی، حصارکشی با فنس فلزی و نصب تابلو صورت گرفته و تا انتها امسال مراحل نهایی آن به اتمام خواهد رسید.

حمزه زاده در سرانجام میزان سرمایه گذاری در این مرحله از حفاظت و ساماندهی محوطه تپه تاریخی دوزده باغیر زرنق را مبلغی بالغ بر 520 میلیون ریال مطرح نمود.

منبع: میراث آریا

به "حفاظت تپه باستانی دوزده باغیر در زرنق آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت تپه باستانی دوزده باغیر در زرنق آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید