خبرنگاران روزی که لیگ جزیره، آندرانیک تیموریان را شناخت

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، تهران- خبرنگاران- آندو تیموریان در ملاقات برابر ویگان با 2 گل زیبا، نامش را در لیگ برتر انگلیس بر سر زبان ها انداخت و تیمش را در جدال با همشهری به یک برد ارزشمند رساند.

خبرنگاران روزی که لیگ جزیره، آندرانیک تیموریان را شناخت

یکی از معدود اتفاقات خوب بعد از خاتمه جام جهانی 2006 برای فوتبال ایران، لژیونر شدن آندرانیک تیموریان بود. هافبک جوان تیم ابومسلم که با اعتماد برانکو در میانه میدان جای خودش را پیدا کرد و آنقدر خوب بود که پس از خاتمه جام، با قراردادی 2 ساله به عضویت تیم لیگ رجحان بولتون واندررز درآمد.

تیمی که آندو شماره 16 آن را به تن کرد، بازیکنان شناخته شده و بزرگی داشت. نیکولاس آنلکا، الحاجی دیوف، کوین نولان، گری اسپید، ایوان کمپو، علی الحبسی، استنیوس جیانوکوپولوس، کویینتون فورچون، ریکاردو گاردنر، یوسی یاسکلاینن، ریکاردو وازته و... سردمداران این تیم پرستاره بودند.

آندو در فصل 2007-2006 و در تمام تورنمنت ها 21 بازی برای بولتون انجام داد و پیروز به زدن چهار گل شد. 2 گل از این گل ها در لیگ جزیره بود و هر 2 در یک بازی به ثمر رسید. ملاقات روز هفت آوریل 2007 در ورزشگاه جِی جِی بی ورزشگاه مقابل تیم همشهری، ویگان اتلتیک.

ویگان با گل امیل هسکی در دقیقه 32 جلو افتاد و در آستانه پیروزی در نیمه اول بود که در دقیقه 45 نیکولاس آنلکا، روی حرکت خوب الحاجی دیوف، کار را به تساوی کشاند. در 45 دقیقه دوم اما آندو بود که نامش را بر سر زبان ها انداخت. او چند ماه کوشش نموده بود تا بتواند نظر سم آلاردای را برای حضور در ترکیب اصلی مجاب کند و برای دومین بار بود که سرمربی بولتون چنین اعتمادی به او می کرد. آندو در نیمه اول یک شوت خوب زده بود و حالا نوبت این بود تا ماموریت خود را تمام کند. در دقیقه 68 توپ به دیوف، ستاره سنگالی تیم رسید. او صبر کرد و دنبال یار گشت. به یک باره آندو با استارتی ناگهانی از سمت چپ به راه افتاد. دیوف از بین 2 مدافع به او پاس داد و آندو با زیرکی در موقعیت تک به تک توپ را به گل تبدیل کرد و تیمش را پیش انداخت.

این خاتمه ماجرای تیموریان نبود. او که اعتماد به نفس زیادی پیدا نموده بود پنج دقیقه بعد بازهم سری به محوطه جریمه حریف زد و این بار با یک ضربه سر دقیق، گل سوم و تیر خلاص را به پیکره تیم میزبان وارد کرد و تیمش را به پیروزی رساند. او همچنین با این 2 گل، بهترین بازیکن زمین نیز شد.

بولتون بعد از این برد دیگر در 6 هفته خاتمهی لیگ جزیره به بردی نرسید و سه تساوی و سه باخت نصیبش شد. آندو نیز در سال 2008، بلوتون را به مقصد فولام ترک کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران روزی که لیگ جزیره، آندرانیک تیموریان را شناخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روزی که لیگ جزیره، آندرانیک تیموریان را شناخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید