خوش خبری یا بی خبری، گرایش مردم دنیا به اخبار الهام بخش

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، وب سایت های دیگر مانند گاردین، فاکس نیوز، هاف پست، ام اس ان و یاهو بعضی از صفحات خود را به داستان های روحیه دهنده اختصاص داده اند.

خوش خبری یا بی خبری، گرایش مردم دنیا به اخبار الهام بخش

بسیاری از مردم دنیا این روزها از تیترهای ترسناک، آمار وحشتناک و عدم اطمینان به روش های مطرح شده علیه بیماری دنیا گیر ویروس کرونا خسته و ناامیدند و به همین دلیل کوشش دارند روح و روان خود را با جست و جوی اخبار خوب پاکسازی نموده و جلا بخشند.

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از خبرگزاری فرانسه، سایت های متخصص در اخبار خوب در هفته های اخیر با رشد ناگهانی مخاطبان روبه رو شدند و سرچ های گوگلی اخبار خوب از ابتدای سال 2020 تا کنون 5 برابر شده است.

به گفته گری وایس- کوربلی بنیان گذار و سردبیر سایت شبکه اخبار خوب (Good News Network) ترافیک ورودی این سایت در ماه اخیر 3 برابر شده و بازدیدنمایندگان آن به بیش از 10 میلیون نفر رسیده اند. شبکه اخبار خوب در اواخر دهه 1990 میلادی کار خود را به صورت رسمی و حرفه ای شروع کرد.

وایس- کوربلی با اشاره به افزایش بازدید مخاطبان از اخبار خوب پس از حادثه 11 سپتامبر و بحران اقتصادی دنیا در دهه قبل گفت: در این روزها مردم لینک های جالب و الهام بخش اطراف، محله، شهر و ایالت شان را برای ما می فرستند.

وی اضافه کرد: این موضوع ما را مطمئن می نماید که مردم در حال حاضر خواستار دوری از اخبار بد هستند و تمایل زیادی به خواندن و دیدن اخبار شاد، انگیزشی روحیه بخش دارند.

وب سایت های دیگر مانند گاردین، فاکس نیوز، هاف پست، ام اس ان و یاهو بعضی از صفحات خود را به داستان های روحیه دهنده اختصاص داده اند.

یکی از بولتن های شبکه خبری سی ان ان به نام موضوعات خوب (The Good Stuff) در ماه گذشته با افزایش 50 درصدی سهم اشتراک روبه رو شده است.

سخنگوی این بخش از سی ان ان در این باره گفت: تیم تحریریه ما علاقه مخاطبان به موضوعات جالب را دید و در راستای آن اقدام کرد. مخاطبان با دیدن اکتشافات جذاب، شناختن قهرمانان معمولی و روزمره، هیجانات الهام بخش و اتفاقات عظیم در سراسر دنیا لبخند زده و به وجد می آیند.

جان کرنسینکی هنرپیشه و فیلم ساز آمریکایی از 29 مارس (اوایل فروردین) در برنامه هفتگی یوتیوب خود با تقلید از یک برنامه خبری سنتی بعضی از خبرهای خوب را به نمایش درمی آورد. با این وجود تمرکز او روی اخبار انگیزشی و روحیه بخش است.

ویدئوهای کرنسینکی ترکیبی از احترام به قهرمانان سلامتی و نمایش ظاهر و زندگی افراد مشهور از جمله همسر بازیگرش املی بلانت است. اولین قسمت این برنامه یوتیوبی بیش از 15 میلیون بار دیده شد.

به گفته محققان بعضی از مردم در طول بحران دنیا گیر کرونا با جست و جوی اخبار مثبت به روش خود با بیماری مقابله می نمایند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

استوارت سوروکا استاد دانشکده تحقیقات اجتماعی دانشگاه میشیگان آمریکا در این باره می گوید: براساس یک شرط انسانی توجه بیشتر مردم به اخبار منفی آنها را وادار به تغییر رفتار می نماید.

او اضافه کرد: درمیان یک بحران مردم به دنبال خبرهایی می فرایند که عجیب و پرت است و به دور از انتظارات ماست. به همین دلیل در چنین موقعیت هایی جامعه به سمت اخبار مثبت روی می آورد.

اشلی مودیمان استاد مرکز اشتغال رسانه ها در دانشگاه کانزانس در این باره می گوید: اخبار مثبت روشی مردمی در مقابله با بحران است.

مودیمان اضافه کرد: حجم بالایی از تحقیقات نشان می دهد مردم در زمان ترس با افزایش افکار منفی فرایند معمول زندگی خود را تعطیل می نمایند.

جریان مداوم هشدارهای اضطراری و اخبار ناامید نماینده مردم را به سمت خواندن و دیدن داستان و اتفاقات انگیزشی برده است/ عکس: خبرگزاری فرانسه

این کارشناس رسانه اضافه کرد: من فکر می کنم مردم به دنبال راهکار و دیدن افرادی هستند که در میان بحران خلاقانه در جهت زندگی بهتر حرکت می نمایند؛ نه آنها که با یکدیگر ستیز می نمایند. زمانی که اخبار چنین موضوعات و مطالبی را پوشش دهند، مخاطبان جذب شده و به خواسته خود می رسند.

بعضی از مردم خستگی و دلسردی خود را از حمله موج عظیمی از اخبار ناامیدنماینده در بحران سلامت نشان داده اند.

کلارنس ادواردز یکی از شهفرایندان واشنگتن آمریکا دراین باره گفت: بسیاری از ما مستعد قربانی شدن در برابر هجمه مداوم اخبار منفی هستیم.من فکر می کنم رسانه ها در فکر چیزی هستند که به خوبی به فروش رود و آن چیزی نیست جز خبرهای ترسناک و بد.

--

--

منبع: عصر ایران

به "خوش خبری یا بی خبری، گرایش مردم دنیا به اخبار الهام بخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش خبری یا بی خبری، گرایش مردم دنیا به اخبار الهام بخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید