دانش بنیان ها زیرساخت های علمی پایش آب و خاک را در راستای یاری به گسترش کشاورزی توسعه دادند

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، یک شرکت دانش بنیان با ایجاد زیرساخت های علمی پایش آب و خاک به توسعه کشاورزی و صنعت در شمال کشور یاری کرد.

دانش بنیان ها زیرساخت های علمی پایش آب و خاک را در راستای یاری به گسترش کشاورزی توسعه دادند

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، زهره رمضانپور طبالوندانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران طبیعت پاک گفت: این شرکت در حیطه پایش و بررسی آب و خاک به گروه های مختلفی از مردم و کسب و کارها خدمات ارائه می نماید. آب و خاک نیز ممکن است در معرض انواع آلاینده ها قرار گیرند یا آنکه خاک های مختلف برای کشت بعضی محصولات مناسب نباشند، معین تمام این شاخص ها در این مجموعه دانش بنیان انجام می گردد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران طبیعت پاک در ادامه اضافه کرد: یکی از مراجعه نمایندگان دائمی به ما کشاورزان هستند. بعضی اوقات آنها می خواهند در زمینه زراعی خود یک نوع درخت یا هر محصول دیگری بکارند. اما مطمئن نیستند که آیا خاک و آب آنها برای این نوع محصول مناسب است یا نه به همین دلیل، آنها نمونه خاک خود را به این شرکت می آورند.

این فعال زیست بوم دانش بنیان کشور گفت: ما پس از انجام آزمایش نتیجه را به وی اعلام می کنیم و در صورت وجود، راهکارهای مختلفی را نیز برای اصلاح خاک، ارائه می کنیم تا وی بر اساس این نتایج علمی تصمیم بگیرد. همچنین دانشجویان زیادی نیز برای یاری به نتایج تکمیل تحقیق و پژوهش های دانشجویی به ما مراجعه می نمایند.

رمضانپور ضمن تاکید بر لزوم توجه به واقعیت های علمی در کشاورزی گفت: شهروندان عادی نیز بسیاری اوقات نمونه های آب شرب منازل مسکونی خود را برای ما می آورند تا از آلوده نبودن آن مطمئن شوند. همچنین کارخانه جاتی که سیستم های تصفیه آب نصب نموده اند، نمونه آب قبل و بعد از تصفیه را جهت آزمایش به این شرکت، ارائه می نمایند، تا از کارایی دستگاه تصفیه آب مطمئن شوند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان کاوشگران طبیعت پاک، اضافه کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز برای اطمینان از منبع آب ورودی گاهاً آزمایش های در این زمینه انجام می دهند. این شرکت به صورت عمومی خدمات مختلفی در حوزه بیولوژی ارائه می نماید.

وی ضمن اشاره به جزئیات این خدمات گفت: تشخیص سموم جلبک ها از جمله این خدمات است. ما می توانیم، نوع سموم موجود در آب و خاک، میزان نفوذ آن به خاک و مدت زمانی که آب به این سموم آلوده شده است را معین کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دانش بنیان ها زیرساخت های علمی پایش آب و خاک را در راستای یاری به گسترش کشاورزی توسعه دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها زیرساخت های علمی پایش آب و خاک را در راستای یاری به گسترش کشاورزی توسعه دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید