دو قاطی پلو که تا خاتمه عمر حتما باید بخورید

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، زندگی امروز / به دلیل اینکه هرچه دلشان بخواهد در آن می ریزند. اما قاطی پلو هم قوانین خاص خودش را دراد. در این مطلب طرز تهیه دو قاطی پلو که حتما باید در طول عمرتان امتحان شان کنید را آموزش داده ایم.

دو قاطی پلو که تا خاتمه عمر حتما باید بخورید

به گزارش زندگی امروز به نقل از مجله آشپزی، دو قاطی پلو یکی از غذاهای مورد علاقه مادران است که همیشه دوست دارند آن را درست کنند. به دلیل اینکه هرچه دلشان بخواهد در آن می ریزند. اما قاطی پلو هم قوانین خاص خودش را دراد. در این مطلب طرز تهیه دو قاطی پلو که حتما باید در طول عمرتان امتحان شان کنید را آموزش داده ایم.

تاک پلو

مواد لازم:

400 گرم برگ مو

3 پیمانه برنج

8 عدد فیله مرغ

1 ق س گرد غوره

1 عدد پیاز

1 ق چ سویاسس

1 پیمانه روغن

1 ق م زعفران

1 ق چ پودر خردل

نمک و فلفل به اندازه لازم

دو پلوی مخلوطی که تا پایان عمر حتما باید بخورید

طرز تهیه:

1. برنج را پاک کرده، بشویید و با اندازهی آب و نمک به مدت دو ساعت خیس کنید.

2. در یک کاسه سویاسس را با پودر خردل و نمک و فلفل مخلوط کنید. سپس پیاز را ریز خرد کرده و به کاسه اضافه کنید. زعفران را به اندازه دلخواه با آب جوش مخلوط کرده و به مواد اضافه کنید.

3. فیله های مرغ را هم به کاسه اضافه کرده و خوب با مواد مخلوط کنید تا همه جای فیله ها مزه دار شود. در ظرف را پوشانده و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

4. حالا قابلمه ای را آب کرده و روی حرارت بگذارید. آب که جوش آمد برنج را از آبی که در آن خیسانده بودید خارج کرده به آب جوش اضافه کنید. برگ مو را خرد کرده و بعد از یکی دو دقیقه به برنج در حال جوش بیفزایید.

5. برنج و برگ مو را که نرم شدند آبکش کنید. در قابلمه ای مناسب کمی روغن ریخته، ته دیگ دلخواه را بچینید و برنج را در قابلمه بریزید.

نکته: دقت کنید که در موقع ریختن برنج و برگ مو در قابلمه، لابه لای آن اندازهی گرد غوره بپاشید.

6. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به مدت 45 تا 50 دقیقه دم کنید.

7. تا برنج دم می کشد فیله های مرغ را از یخچال بیرون بیاورید. در تابه ای اندازهی روغن ریخته و فیله ها را در روغن سرخ کنید. می توانید برای پخت کامل فیله ها اندازه خیلی کمی آب ریخته و مدتی در ظرف را ببندید.

8. برنج را بعد از دم کشیدن در ظرف دلخواه کشیده و با فیله های مرغ تزئین کنید.

یه جور دیگه به جای مرغ از گوشت ماهیچه گوسفندی هم می توان استفاده کرد.

ته چین هویج

مواد لازم:

500 گرم هویج

300 گرم فیله مرغ

3 پیمانه برنج

3 عدد زرده تخم مرغ

4 ق س ماست پرچرب

2 ق س زعفران دم کرده

1 ق م دارچین

1 عدد پیاز

نمک و فلفل به اندازه لازم

روغن مایع اندازهی

1 ق م زردچوبه

50گرم کره

طرز تهیه:

1. برنج را شسته، در کاسه با اندازهی آب و نمک خیس کنید. هویج ها را پوست گرفته ،بشویید و خلالی خرد کنید، در تابه ای اندازهی روغن ریخته و روی حرارت بگذارید. خلال های هویج را در روغن سرخ کنید و بعد از روغن درآورده و کناری بگذارید.

2. پیاز را پوست گرفته، خلالی خرد کرده و در روغن سرخ کنید. فیله های مرغ را به قطعات ریز برش بزنید، به تابه پیازها اضافه کنید و تفت دهید.

3. برای مزه دار شدن مرغ به آن نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و خوب سرخ کنید. در آخر کمی زعفران دم کرده افزوده، حرارت را کم کنید و در تابه را بگذارید تا بپزند.هویج را هم به تابه مرغ در حال پخت اضافه کنید. در صورت نیاز به اندازه نیم پیمانه آب اضافه کنید و در تابه را بگذارید.

4. برنج را داخل آب جوش ریخته و طبق معمول آبکش کنید. در کاسه ای مناسب زرده های تخم مرغ را ریخته و با چنگال کمی هم بزنید. زعفران دم کرده و ماست را اضافه کرده و مخلوط کنید. مایه ته چین آماده است.

5. برنج را داخل مایه ته چین ریخته و خوب مخلوط کنید. تابه ای که می خواهید ته چین را در آن بپزید چرب کنید. نیمی از مایه برنج را در تابه ریخته و با پشت قاشق فشرده و یک دست کنید.

6. مرغ و هویج را روی لایه اول برنج ریخته و پهن کنید تا همه سطح برنج را بپوشاند. اندازهی دارچین روی مرغ و هویج بپاشید. حالا نوبت مابقی برنج آغشته به مایه ته چین است. آن را روی بقیه مواد ریخته و با پشت قاشق یکدست و کمی فشرده کنید.

7. تابه را روی حرارت ملایم گذاشته و با ته چنگال در برنج چند سوراخ ایجاد کنید. کره را آب کرده و روی ته چین بریزید، حالا در تابه را گذاشته و اجازه دهید ته چین دم بکشد. بعد از دم کشیدن، ته چین را در یک سینی یا دیس مناسب سر و ته کرده، برش زده و سرو کنید.

منبع: زندگی روز

به "دو قاطی پلو که تا خاتمه عمر حتما باید بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو قاطی پلو که تا خاتمه عمر حتما باید بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید