راهنمای انتخاب رنگ دیوار برای هر اتاق در خانه شما

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، انتخاب رنگ برای دیوار خانه نه تنها سخت بوده ، بلکه یک فرآیند بسیار پر زحمت است. همانطور که کارشناسان می گویند ، رنگ دیوار باید شخصیت افرادی را که در خانه زندگی می نمایند ، منعکس نماید. در حالی که بسیاری از افراد ترجیح می دهند رنگ دیوارها را بر اساس یک سلیقه کلیشه شده انتخاب نمایند ، شما می توانید رنگ بندی خانه خود را بر اساس سلیقه ، عملکرد اتاق و مبلمان موجود انتخاب کنید. ما در این مقاله پیشنهاداتی را برای انتخاب رنگ برای دیوارهای سراسر خانه با شما به اشتراک می گذاریم.

راهنمای انتخاب رنگ دیوار برای هر اتاق در خانه شما

برترین رنگ دیوار برای خانه کدام است؟

برترین رنگ دیوار ، رنگ های پاستلی یا رنگ های خاکی هستند. اینها رنگ هایی هستند که با مبلمان و وسایل خانه همخوانی دارند و مکمل یکدیگر هستند.

چگونه رنگ های مناسب برای خانه خود را انتخاب می کنید؟

به رنگ های مورد علاقه خود توجه کنید

آنها راهنمای شخصی شما در انتخاب رنگ دیوار خواهند بود. به عنوان مثال ، کمد لباس خود را باز کنید و سلیقه ناخودآگاه خود را درک نموده و رنگی را انتخاب نمایید که فکر شما انتخاب می نماید.

از رنگ مبلمان موجود برای انتخاب رنگ دیوار بهره ببرید

رنگ روشن تر یا رنگ مکمل را برای برجسته کردن رنگ مبلمان خود انتخاب نمایید. به عنوان مثال ، اگر یک لامپ زرد دارید ، سایه لیمویی بسیار روشن را انتخاب کنید تا لامپ غالب گردد.

میزان اتاق را در نظر بگیرید

اگر می خواهید اتاق تان بزرگ تر به نظر برسد ، رنگ های روشن تر را انتخاب کنید ، اما اگر می خواهید اتاق دنج به نظر برسد ، رنگ تیره تری را استفاده نمایید.

تم رنگ کلی را در نظر داشته باشید

هنگام تصمیم گیری در خصوص رنگ دیوار برای قسمت های مختلف خانه خود از نمودار رنگ یاری بگیرید. باید جریان مناسبی از اتاقی به اتاق دیگر وجود داشته باشد.

به نورپردازی توجه کنید

قبل از انتخاب رنگ دیوار ، به این نکته توجه داشته باشید که اتاق شما چه نوع نوری خواهد داشت. نور طبیعی رنگ واقعی رنگ را نشان می دهد ، لامپ های رشته ای رنگ های گرم تری را نشان می دهند ، در حالی که لامپ های فلورسنت بر رنگ های آبی تند تأکید دارند.

عملکرد اتاق و تنظیم حالت

قبل از تصمیم گیری در خصوص رنگ دیوار ، هر دوی این عوامل را در نظر بگیرید. اگر می خواهید اتاق فضایی پر انرژی باشد ، از رنگ های گرم بهره ببرید ، اما اگر می خواهید از فضا برای استراحت استفاده نمایید ، رنگ های سرد مانند آبی و خاکستری را انتخاب کنید. بعلاوه می توانید سطوح مختلف روشنایی را بر اساس نحوه استفاده از اتاق انتخاب نمایید.

روش آزمون و خطا

از نمونه های مختلف رنگ در قسمت های مختلف دیوار برای انتخاب برترین رنگ برای خانه بهره ببرید. این روش هرگز شکست نمی خورد ؛ زیرا می بینید که رنگ های دیواری متفاوت چگونه به نظر می رسند.

ایده های رنگ دیوار برای اتاق نشیمن

اتاق نشیمن یکی از مهم ترین قسمت های خانه است که بیشتر اوقات در اینجا با اعضای خانواده می گذرد. بعلاوه میزبان مهمانان شماست. برای این منطقه ، به طور کلی رنگ های روشن را انتخاب کنید ، رنگ های خاکی یا رنگ های خنثی مانند خاکستری ، سبز زمردی یا سفید را به کار ببرید.

اگر رنگ های معمولی برای خانه خود می خواهید ، خاکستری ، آبی یا بژ را انتخاب کنید. مشکی رنگ غیرمعمولی برای اتاق نشیمن است ، اما اگر می خواهید عنصر ظریفی را به اتاق نشیمن خود اضافه نمایید ، می توانید از آن بهره ببرید.

ایده رنگ دیوار برای اتاق ناهارخوری

اگر می خواهید اتاق ناهارخوری شما جمع و جور و دنج و در عین حال پر انرژی به نظر برسد ، سایه های گرم تر قرمز و زرد را انتخاب کنید. اگر می خواهید اتاق را بزرگ تر نشان دهید ، سایه های روشن تری از سبز ، زرد یا بنفش را برای اتاق غذاخوری انتخاب نموده و با پرده هایی در رنگ های مکمل تزئین کنید. بعلاوه می توانید از کاغذ دیواری متالیک برای ایجاد جذابیت به اتاق استفاده نمایید.

رنگ دیوار برای دفتر کار خانگی

سایه های خاکستری برترین رنگ دیوار برای طراحی دفتر کار خانگی هستند. سایه های تیره تر برای دیوارهای برجسته برترین کاربرد را دارند ، در حالی که آبی تیره یک پس زمینه عالی برای رایانه ها و تلویزیون ها ایجاد می نماید. از طرف دیگر ، می توانید رنگ های روشن مانند رنگ های سبز خاکی ، هلویی یا زرد را انتخاب کنید که اثرات روانی مثبتی دارند و به افزایش خلاقیت یاری می نمایند.

ایده های رنگ دیوار برای اتاق بچه ها

رنگ های ملایم تر صورتی کم رنگ ، آبی یا زرد مناسب ترین رنگ دیوار در اتاق بچه ها هستند. از آنجایی که این رنگ ها تسکین دهنده هستند ، تأثیر آرام بخشی روی کودک شما خواهند داشت. بعلاوه ، اگر می خواهید رنگ های غیرمعمولی برای اتاق انتخاب کنید، حتما پس زمینه روشن تری انتخاب کنید تا کمی اشتیاق به آن اضافه گردد.

ایده رنگ دیوار برای اتاق خواب

اتاق خواب باید با رنگ های آرامش بخش رنگ آمیزی گردد تا آرام ترین مکان در خانه شما باشد. برترین رنگ ها برای دیوار اتاق خواب سبز ملایم ، آبی کم رنگ ، خاکستری ملایم و آبی تیره است. بعلاوه می توانید سایه های روشن تری از این رنگ ها را بهره ببرید یا می توانید کرم و سفید را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید.

ایده های رنگ دیوار برای آشپزخانه

رنگ های ایده آل برای آشپزخانه سفید ، خاکستری ، زرد و سبز است. این رنگ ها آشپزخانه شما را روشن جلوه می دهند. تناژهای گرم تر اشتها را تحریک می نماید. رنگ سبز تند یا نارنجی را انتخاب کنید تا آشپزخانه خود را به بهشت غذا تبدیل کنید.

راهروی خانه چه رنگی باید باشد؟

رنگ راهروی ورودی خانه باید گرم باشد و موضوع خانه را منعکس کند. در حالت ایده آل باید با رنگ درب اصلی مطابقت داشته باشد. استفاده از رنگ های تک رنگ جلوه ای آرام بخش ایجاد می نماید. رنگ روشن تر روی دیوارها باعث می گردد قسمت ورودی باز و مطبوع به نظر برسد.

اگر از رنگ تیره استفاده می کنید ، مطمئن شوید که رنگ انتخابی مکمل اتاق نشیمن متصل است. رنگ های جواهری غنی مانند قرمز ، آبی و سبز زمردی را در نظر بگیرید تا مهمانان را هنگام ورود به خانه تحت تاثیر قرار دهید. رنگ های سفید ، خاکستری لطیف ، قهوه ای خاکی و صورتی را برای خلق و خوی آرام انتخاب کنید ؛ زیرا رنگ های خنثی جلوه ای دعوت نماینده دارند.

ایده هایی برای رنگ سقف

برای تکمیل بقیه رنگ دیوار خانه ، رنگ های آرامش بخش را برای سقف انتخاب کنید. سفید ، مایل به سفید و کرم از محبوب ترین رنگ ها برای سقف هستند. با این حال ، می توان آن را به رنگ زرد ، آبی یا حتی رنگ بافت برای جلوه ای چشمگیر رنگ کرد.

برای یک رنگ غنی ، می توانید سقف را با رنگ های طلایی فلزی رنگ کنید. رنگ آمیزی سقف با رنگی متفاوت از دیوارها می تواند کار متفاوتی باشد و جلوه ای از زرق و برق بیافزاید.

منبع: اتاق

به "راهنمای انتخاب رنگ دیوار برای هر اتاق در خانه شما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای انتخاب رنگ دیوار برای هر اتاق در خانه شما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید