راه اندازی 226 طرح صنعتی تازه در آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی از راه اندازی 226 طرح صنعتی نو در استان در نیمه نخست سال جاری اطلاع داد.

راه اندازی 226 طرح صنعتی تازه در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ آژانس الکترونیکی از تبریز ،نگهبان معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: راه اندازی 226 طرح صنعتی تازه با سرمایه ای افزون بر 2 هزار و 448 میلیارد تومان زمینه اشتغال بیش از 3 هزار و 600 نفر را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: از مجموع طرح های صنعتی مذکور 108 واحد صنعتی تازه ایجادی و 118 طرح توسعه ای بود.

وی با اشاره به اینکه واحد های ایجادی تازه با سرمایه گذاری 939 میلیارد تومانی و با اشتغال حدود 2 هزار نفری در استان راه اندازی شده است، ادامه داد: با توجه به این حجم از طرح های صنعتی ایجاد شده در 6 ماهه نخست سال جاری، رشد حدود 13 درصدی از نظر تعداد و رشد 7 درصدی از نظر سرمایه گذاری نسبت به مدت مشابه پارسال داشته ایم.

معاون امور صنایع سازمان صمت استان توضیح داد: ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات از لاستیک و پلاستیک، ساخت مواد و محصولات شیمیایی و محصولات غذایی و آشامیدنی ها بیشترین گروه های صنعتی ایجاد شده را تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال جاری، بیشترین واحد های صنعتی راه اندازی شده ایجادی و توسعه ای در شهرستان های تبریز، آذرشهر و شبستر بوده است.

نگهبان بعلاوه با اشاره به سرمایه یک هزار و 508 میلیارد تومانی و اشتغال بیش از هزار و 600 نفری در طرح های توسعه ای واحد های فراوریی اجرا شده، گفت: بیشترین واحد های راه اندازی شده ناشی از توسعه واحد های فراوریی، در گروه های صنعتی نظیر ساخت ماشین آلات و تجهیزات، محصولات فلزی فابریکی و لاستیک و پلاستیک است.

وی بعلاوه اظهار داشت: در راستای سیاست حمایت و تعمیق فراوری داخلی، معافیت گمرکی ماشین آلات در بازه زمانی 6 ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، 52 درصد کاهش یافت.

او گفت: بیش از 4 هزار و 100 واحد فعال صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه ای افزون بر 27 هزار و 700 میلیارد تومان زمینه اشتغال تقریبی 127 هزار نفر را در استان فراهم نموده است.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "راه اندازی 226 طرح صنعتی تازه در آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی 226 طرح صنعتی تازه در آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید