ربات ها جایگزین پرسنل بیمارستان شدند

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، به تازگی ربات های هوشمند در بیمارستانی در بلژیک جایگزین پرسنل خسته بیمارستان شده اند تا به مهار ویروس کرونا یاری نمایند.

ربات ها جایگزین پرسنل بیمارستان شدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ آژانس الکترونیکی به نقل از دیلی صباح، به تازگی ربات های هوشمند در بیمارستانی در بلژیک جایگزین پرسنل خسته بیمارستان شده اند تا به مهار ویروس کرونا یاری نمایند.

این ربات هوشمند CRUZR نام دارد و به تست افراد مبتلا به کووید 19 در بیمارستان دانشگاه آنتورپ یاری می نماید.

این ربات ها به بیش از 53 زبان صحبت می نمایند، تب را تشخیص می دهند و معین می نمایند که آیا مردم ماسک صورت را به درستی می پوشند یا خیر؛ شرکت Zrobots که در بلژیک مستقر است این ربات ها را ساخته است.

افرادی که از روز سه شنبه به بیمارستان دانشگاه آنتورپ وارد می شوند، به سؤالات آنلاین و یا در یک کیوسک تعاملی پاسخ خواهند داد.

این ربات کد QR را اسکن می نماید، پاسخ های آنها را آنالیز می نماید، دمای بدن آنها را اندازه گیری و معین می نماید که آیا ماسک به درستی پوشیده است یا خیر.

فابریک گافین، مدیر اجرایی شرکت Zorabots گفت: ربات های وی از سال 2013 در بیمارستان ها، خانه های مراقبت و هتل ها حضور داشته اند، اما اکنون نقش جدیدی پیدا نموده اند.

وی به رویترز گفت: بزرگترین مزیت این ربات این است که می تواند حرکت کند، به سمت افراد برود، با مردم صحبت و با زبان مادری مراجعه نمایندگان با آنها ارتباط برقرار کند.

این ربات ها که به طور معمول 30 هزار یورو قیمت دارند به کلینیک های فرانسه، هلند و ایالات متحده فروخته شده بودند و همچنین در بعضی از فروشگاه های رایانه ای بلژیک قرار دارند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "ربات ها جایگزین پرسنل بیمارستان شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها جایگزین پرسنل بیمارستان شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید