فیفا باید در خصوص تعطیلی لیگ برتر تصمیم بگیرد، نباید حقی ضایع گردد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، جواد محمدی با بیان این مطلب اضافه نمود: فیفا باید شرایط موجود را آنالیز نموده و تصمیمی را برای تمام لیگ های جهان اتخاذ کند و به صورت هماهنگ در تمامی لیگ های جهان اجرایی گردد. اگر لیگ بخواهد تعطیل گردد بحث مسائل اقتصادی، شرایط قرارداد بازیکنان و مربیان پیش خواهد آمد و همه این موارد مستلزم این است که از جانب فیفا تصمیماتی در این خصوص گرفته گردد.

فیفا باید در خصوص تعطیلی لیگ برتر تصمیم بگیرد، نباید حقی ضایع گردد

وی با اشاره به بسته پیشنهادی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره کاهش دستمزد بازیکنان در صورت ادامه تعویق لیگ های آسیایی و یا خاتمه آن، توضیح داد: در شرایط کنونی سلامتی انسان ها به اندازه ای اهمیت دارد که رویداد بزرگی مثل المپیک و یا رقابت های جام ملت های اروپا هم یک سال به تعویق افتاد. در چنین بحران جهانی فیفا زمانی که تصمیماتی را درباره شرایط پیش آمده اتخاذ کند، مصالح شخصیت های حقیقی و حقوقی و کلیه افرادی که در فوتبال هستند را مدنظر قرار خواهد داد و این تصمیمات علی السویه نخواهد بود و نباید هم باشد.

محمدی ادامه داد: فیفا نه تنها باید منافع باشگاه ها را در نظر بگیرد، بلکه باید مشخص کند که سایر عوامل فوتبال از جمله مربیان، بازیکنان و سایر دست اندرکاران چه کار باید بکنند. به هر حال محل درآمد زندگی آنها هم از راه فوتبال است و هنر و درآمد دیگری ندارند و همان طور که حقوق باشگاه ها باید در نظر گرفته گردد، شرایط آنها نیز باید لحاظ گردد.

مدیر عامل باشگاه ذوب آهن با بیان اینکه باید از دستورالعمل ها و تصمیمات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تبعیت کنیم خاطر نشان کرد: سلامتی بازیکنان از نظر جسمانی برای آغاز بازی ها دارای اهمیت است و اگر مسابقات به صورت فشرده برگزار گردد که در لیگ بعدی اخلالی به وجود نیاید، قطعا زمانبندی بازی ها خیلی فشرده خواهد شد. از طرفی در مهرماه رقابت های مقدماتی جام جهانی در پیش است و حتی اگر فصل بعد با تاخیر آغاز گردد، باید بعد از برگزاری یک یا 2 هفته، مجددا بازی ها تعطیل شده و تیم ملی آماده گردد. باید در نظر گرفت که سلامتی روانی بازیکنان نیز دارای اهمیت است و اگر خدای ناکرده بازیکنی ناقل ویروس باشد چه کسی جوابگو خواهد بود؟

جواد محمدی خاطر نشان کرد: قبل از هر اظهارنظر شخصی و فنی، باید در ابتدا دید که اولویت ها چیست و در شرایط فعلی اولویت نخست با تصمیماتی است که از طرف ستاد مبارزه با کرونا اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فیفا باید در خصوص تعطیلی لیگ برتر تصمیم بگیرد، نباید حقی ضایع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا باید در خصوص تعطیلی لیگ برتر تصمیم بگیرد، نباید حقی ضایع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید