قطعی جهانی اینترنت باعث اختلال بانک ها، هواپیمایی ها و سایر خدمات آنلاین شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، روز پنج شنبه برای مدت کوتاهی اینترنت جهانی قطع می گردد تا سرویس های آنلاین بعضی وب سایت های بانک ها، شرکت های هواپیمایی، بورس و موسسات اقتصادی از کار بیفتند.

قطعی جهانی اینترنت باعث اختلال بانک ها، هواپیمایی ها و سایر خدمات آنلاین شد

سایت بلومبرگ گزارش داد این قطعی جهانی اینترنت از سوی شرکت تکنولوژی آکامای (Akamai) بوده است که زیرساخت های شرکت هایی مانند بورس هنگ کنگ، بانک مرکزی استرالیا، شرکت بانکداری وست پک (Westpac) و چندین شرکت دیگر را در اختیار دارد.

بانک خزانه داری استرالیا روز پنجشنبه مجبور شد به علت مسائل فنی یک عملیات خرید اوراق قرضه را متوقف کند. بانک مرکزی اعلام نموده که فرایند کار به سرانجام رسیده و وبسایت این شرکت حالا آماده و فعال است.

چند هفته پیش هم یک نقص نرم افزاری در پلتفرم ارائه محتوای شرکت فستلی (Fastly) باعث قطعی گسترده ای در ایالات متحده و چندین کشور جهان شد و خدمات شرکت هایی مثل آمازون، شافی فای و استرایپ دچار اختلال هایی شدند.

آکامای در بیانیه ای گفت که از این موضوع آگاه و در حال کوشش برای بازیابی خدمات در کمترین زمان ممکن است.

وب سایت Downdetector که وب سایت های از کار افتاده و وب سایت هایی که خدمات رسانی نمی نمایند را دنبال می نماید ابتدا با صد ها شکایت کاربران درمورد از کار افتادن وب سایت شرکت هواپیمایی Southwest، شرکت هوا پیمایی دلتا، و شرکت پردازش داده Automatic روبرو شد.

وب سایت های دیگری که از کار افتادگی را تجربه کردند؛ عبارتند از شرکت سرمایه گذاری ونگارد (Vanguard)، ای ترید (E-Trade) و اتحادیه اعتبار نیروی دریایی فدرال.

بسیاری از این وب سایت ها در کمتر از یک ساعت احیا شدند و بعضی دیگری به ارائه دهندگان دیگری ارجاع می دادند. بعضی شرکت ها از جمله بورس هنگ کنگ و ساوس وست (Southwest) بدون شرح اعلام کردند که در حال آنالیز موضوع هستند. ساوس وست در پاسخی ایمیلی به پرسش ها گفت: توقف اتصال تاثیری روی فعالیت ما نداشته است.

منبع: شبکه چی

به "قطعی جهانی اینترنت باعث اختلال بانک ها، هواپیمایی ها و سایر خدمات آنلاین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی جهانی اینترنت باعث اختلال بانک ها، هواپیمایی ها و سایر خدمات آنلاین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید