مشهد در پی استقبال شایسته از مسافران نوروزی

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا (ع) گفت: در آستانه سال 1401 مردم و مدیران #مشهد به جهت مجاورت با بارگاه امام رضا (ع) وظیفه دارند که با گشاده رویی و خدمت صادقانه به استقبال زائران و گردشگران نوروزی بروند.

مشهد در پی استقبال شایسته از مسافران نوروزی

به گزارش دنیای سفر حسین رضایی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به میزبانی شهروندان مشهدی از زائران و گردشگران نوروزی اظهار کرد: در حالی وارد سال 1401 می شویم که مردم مشهد در تکاپوی آمادگی برای میزبانی کریمانه از هزاران زائری می شوند که از میان 32 استان کشور، خراسان رضوی و مشهد را برای سفر نوروزی انتخاب می کنند. در این راستا مدیران و مردم مشهد به جهت توفیق مجاورت با بارگاه امام هشتم (ع) این وظیفه را دارند که با گشاده رویی و خدمت صادقانه به استقبال زائران، مسافران و گردشگران نوروزی بروند.

وی افزود: پیش بینی ها حکایت از حضور میلیونی زائرانی دارد که 2 سال برای صدای صلوات خاصه در هنگام حلول سال نو از گلدسته های منور رضوی انتظار کشیده اند. وظیفه نهادهای دولتی در قالب ستاد خدمات سفر نیز تعریف شده و نهادهای مردمی و سمن های خدمتگزار به ویژه جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) این آمادگی را دارد که در صورت نیاز با تمام ظرفیت در حوزه های اسکان، تغذیه و درمان در خدمت ستاد خدمات سفر باشد.

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: همچنین در جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) این آمادگی وجود دارد که بستر خدمت رسانی در صورت حضور زائران پیاده در ایستگاه های صلواتی را فعال کند، از همین رو ایستگاه های پنج گانه ثابت جهت نیشابور و ایستگاه های ثابت جهت سرخس و قوچان این آمادگی میزبانی از زائری که قصد تشرف با پای پیاده به مشهد را داشت، با اعلام قبلی از خدمات بین راهی این ایستگاه ها برخوردار شود.

رضایی گفت: به زائران پیاده ای که نیمه شعبان را برای زیارت انتخاب می کنند توصیه می شود که جهت کوتاهی را انتخاب کنند. زائران به محور نیشابور به مشهد توجه بیشتری داشته باشند که می توانند از ایستگاه رباط خاکستری میراث فرهنگی و زائرسرای امام هادی(ع) در نزدیکی مشهد استفاده کرده و پیش از حرکت با مدیران ایستگاه ها هماهنگی کنند. همچنین آمادگی داریم در حوزه تجهیز مراکز اسکان اضطراری نیز کمک کنیم.

وی مطرح نمود: همچنین به زائران و گردشگران زیارتی مشهد توصیه می کنیم که در جهت از جاذبه های میدانی، میان شهری و بقاع متبرکه استفاده کرده و در مشهد ضمن استفاده و بهره گیری از ضیافت معنوی مضجع منور رضوی از فضاهای گردشگری مشهد، کلات و امام زادگان اطراف این شهر نیز بهره ببرند. نعمت حضور زائران برای مشهد نه تنها کم نیست، بلکه به فعال شدن اقتصاد بازار و اقتصاد فضاهای گردشگری مذهبی، غذا، سلامت و ورزشی مشهد کمک می کند. این اماکن که تحت نظارت سازمان های ناظر قرار گرفته است با تمام توان در اختیار زائران قرار می گیرد.

اصناف و بازاریان برای میزبانی خوب در ارائه قیمت های منصفانه پیش قدم شوند

سخنگوی جمعیت خدمتگزاران زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: در میان خیل بزرگ زائران و گردشگران داخلی نباید از حضور گردشگران خارجی غافل شویم. گردشگران و زائرانی که بعضا پیاده به مشهد مشرف می شوند باید خدمات ویژه دریافت کنند. با تمام برنامه ریزی ها برای استقبال از مهمانان رضوی نباید از فرصت های اقتصادی که در روزهای آینده به وجود می آید غافل شد. توصیه می کنم به جهت رعایت حال زائران و مسافران ایرانی و خارجی و ارائه میزبانی، اصناف و بازاریان در ارائه قیمت منصفانه پیش قدم شوند.

منبع: دنیای سفر

به "مشهد در پی استقبال شایسته از مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهد در پی استقبال شایسته از مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید