مقایسه چری A15 با پراید، پژو 405 و سمند LX

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، چری ویانا A15 در دو تیپ کویین و ویانا در مدل های سال های 1388 تا 1390 در بازار موجود است. با توجه به قیمت نسبتاً پایین این خودرو، خودروهای هم سطح زیادی نمی توان برای آن جست وجو کرد و چون خریداران احتمالی این خودرو در پی یک سدان جمع وجور هستند، خودروهای هاچ بکی چون پژو 206 و ام وی ام 110 را از مقایسه کنار می گذاریم. ضمن این که با این مبلغ می توان خودروهای بهتر اما خیلی قدیمی تر هم خرید. بنابراین، در ادامه این مطلب به مقایسه چری A15 با پراید صندوقدار و پژو 405 و سمند LX می پردازیم تا ببینیم چری A15 چینی چه حرفی برای گفتن دارد.

مقایسه چری A15 با پراید، پژو 405 و سمند LX

مقایسه چری A15 با پراید صندوق دار

در میان انواع پراید، ما پراید 131 SE (یا EX) را در نظر گرفته ایم که فراوریش تقریباً هم زمان با چری A15 است. در پرایدهای EX مدل 1389 به بعد سه نقطه ضعف پرایدهای قدیمی تر رفع شد؛ فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و کیسه هوای راننده؛ از این منظر به پای چری A15 رسید. از سال 1393 با تغییر نام به SE بهینه سازی حد آلایندگی یورو 4 و کیسه هوای سرنشین هم به آن افزوده شد.

با مقایسه چری A15 با پراید متوجه می شویم که پراید نسبت به هر دو تیپ چری A15 موتور کم حجم تری دارد؛ موتور 1.3 لیتری در برابر موتورهای 1.6 لیتری کویین و 1.5 لیتری ویانا قدرت کم تری فراوری می نماید. با این حال، مصرف بنزین پراید حدود 1 لیتر در هر 100 کیلومتر کم تر از چری است. هر دو خودرو از جعبه دنده 5 دنده دستی بهره می برند و شتاب اولیه شان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، کمابیش در محدوده 12 تا 14 ثانیه ای است.

پراید حدود 40 سانتی متر در طول، 8 سانتی متر در عرض کوچک تر است، اما نزدیک به 3 سانتی متر ارتفاع بیش تری دارد و البته نزدیک به 200 کیلوگرم هم از چری ویانا A15 سبک تر است. باک چری 55 لیتر بنزین می گیرد و باک پراید 40 لیتر. از مزایای چری، می توان به شیشه بالابر برقی عقب، آینه های برقی و چراغ های مه شکن جلو و عقب اشاره نمود.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه پراید 131 با خودورهای هم رده را هم مطالعه کنید.

نمای پشتی چری A15

مقایسه چری A15 با پژو 405 مدل GLX

پژو 405 از منظر نسل طراحی متعلق به همان دوره ای است که چری A15 از آن الگو گرفته است. بااین حال، پژو 405 که طراحی اولیه آن مربوط به دهه 1980 است همچنان مزایای خود را دارد؛ موتور 1800 سی سی XU7 که از هر دو نوع موتور چری A15 حجیم تر است و نیرو و شتاب اولیه بیش تری فراوری می نماید، اما مصرف بنزین آن از چری بیش تر است.

با مقایسه چری A15 با پژو 405 متوجه می شویم که هر دو خودرو تقریباً طول و عرض و ارتفاع یکسانی دارند و این تشابه ابعاد بر شباهت طراحی ها تأکید می نماید؛ البته شباهت در طراحی داخلی به ویژه داشبورد به اوج می رسد. دو خودرو حتی وزن یکسانی دارند (1100 کیلوگرم). یکی از تفاوت های این دو خودرو ظرفیت باک شان است که پژو 405 با باک 70 لیتری اش 15 لیتر بیش تر از چری A15 بنزین می تواند ذخیره کند.

از منظر امکانات دو خودرو تفاوت چندانی ندارند؛ از شیشه بالابرهای برقی عقب چری که بگذریم، از یک نظر تفاوت عمده و بزرگی بین چری A15 و پژو GLX وجود دارد؛ وجود لوازم یدکی و تعمیرکاران مسلط به پژو که جایی برای مقایسه آن با چری نمی گذارد. بد نیست برای کسب اطلاعات بیشتر، مطلب مقایسه پژو 405 با خودورهای هم رده را مطالعه کنید.

مقایسه چری ویانا A15 با سمند LX

بسیاری از مواردی که در خصوص مقایسه چری A15 با پژو GLX گفته شد، درباره سمند EX هم صدق می نماید، چون سمند هم روی پلت فرم GLX فراوری شده است. با وجود تشابه سمند با پژو، سمند به علت این که حدود 120 کیلوگرم سنگین تر است، شتاب اولیه کم تری دارد و تقریباً از این منظر با چری A15 برابری می نماید. بااین حال، سمند هم حدود 1 لیتر در 100 کیلومتر بیش تر از چری بنزین می سوزاند.

از نظر ابعاد خودرو هم مهم ترین تفاوت در عرض خودروهاست؛ جایی که سمند بیش از 20 سانتی متر عریض تر است؛ البته سمند در طول هم بیش از 10 سانتی متر درازتر و در ارتفاع هم حدود 4 سانتی متر بلندتر از چری است. باک سمند 11 لیتر بیش تر از باک 55 لیتری چری بنزین می گیرد.

با توجه به این که نزدیک به یک دهه از عمر چری های A15 موجود در بازار می گذرد و استهلاکی که این خودروها تجربه نموده اند، با شرایطی که لوازم یدکی و خدمات چری دارد، خرید خودروهایی مثل پژو GLX و سمند LX را حتی در مدل های قدیمی تر پیشنهاد می کنیم تا در صورت روبروه با مسائل نرمال یک خودروی نیمه فرسوده، با شرایط غیرنرمالی روبرو نشوید. برای درک بهتر از شرایط سمند ال ایکس، بهتر است که نگاهی هم به مقایسه سمند LX با رقبا بیاندازید.

جمع بندی

امیدواریم که این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی از چری A15 را در اختیاران قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های سایت وبلاگ آژانس الکترونیکی، از آخرین قیمت خرید و فروش چری A15 آگاه شوید.

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک ارزش خرید بیشتری در مقایسه با رقبایش دارد؟ نظرات و پیشنهادات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه چری A15 با پراید، پژو 405 و سمند LX" امتیاز دهید

2 کاربر به "مقایسه چری A15 با پراید، پژو 405 و سمند LX" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چری A15 با پراید، پژو 405 و سمند LX"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید