هزینه هر پرواز حج 15 میلیون تومان محاسبه شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: مسئله ای در تامین سوخت پرواز های حجاج نداشته ایم، اما اگر سوخت گیری کنیم هزینه ها افزایش می یابد.

هزینه هر پرواز حج 15 میلیون تومان محاسبه شد

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، شهاب الدین فرزادی پور گفت: پرواز های رفت حجاج امروز سرانجام می یابد. امروز با دو پرواز از فرودگاه امام و زاهدان پرواز های رفت به اتمام می رسد. سال جاری از 18 ایستگاه در قالب 162 پرواز 39 هزار 531 نفر با کم ترین تاخیر به جده و مدینه اعزام شدند.

به گفته سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران میانگین تأخیر پرواز ها 37 دقیقه بوده، تاخیر در یک یا دو پرواز تنها 8 تا 10 ساعت بوده که بخش عمده ای از تاخیرات هم به علت ناهماهنگی در ورود به کشور عربستان بوده است.

او می گوید: عربستان مشکل خاصی در ارائه سوخت نداشت، اما در صورتی که سوختگیری انجام گردد برای شرکت های هواپیمایی بسیار گران تر تمام می گردد. هم اکنون هزینه پرواز های حج حدود 15 میلیون تومان با نرخ سال 98 محاسبه می گردد که با سوخت گیری هزینه ها افزایش می یابد. امیدواریم با همکاری سایر شرکت ها مسئله ای در سایر پرواز ها ایجاد نگردد.

عملیات برگشت حجاج از 23 تیر شروع می گردد و تا 16 روز بعد ادامه می یابد. برای برگشت حجاج 2 ناوگان دیگر اضافه شده و 20 تا 30 درصد روزانه بازگشت حجاج انجام خواهد شد.

بعلاوه امروز مراسم بزرگداشت هواپیمای 655 ایران ایر که به علت دشمنی جنایات کشور آمریکا در 34 سال پیش و با شلیک مستقیم ناو آمریکایی بزرگترین جنایت عرصه هوانوردی رقم خورد با حضور خانواده های شهدای این پرواز و سرپرست شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید.

منبع: فرارو

به "هزینه هر پرواز حج 15 میلیون تومان محاسبه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه هر پرواز حج 15 میلیون تومان محاسبه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید