وزیر کار: اصلاح قانون کار از دستور کار دولت خارج نشده است

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، سید صولت مرتضوی وزیر کار امروز دوشنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش در ارائه آموزش های مهارتی و ایجاد مدارس تابستانه گفت: لوایح اصلاح قانون کار ارائه شده و در دولت در حال آنالیز است.

وزیر کار: اصلاح قانون کار از دستور کار دولت خارج نشده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، خارج شدن اصلاح قانون کار از دستور کار دولت را را تایید نکرد و گفت: لوایح اصلاحی در دولت آنالیز می گردد.

به گزارش ایرنا، سید صولت مرتضوی امروز دوشنبه در حاشیه امضای تفاهمنامه با وزارت آموزش و پرورش در ارائه آموزش های مهارتی و ایجاد مدارس تابستانه گفت: لوایح اصلاح قانون کار ارائه شده و در دولت در حال آنالیز است.

وی اضافه نمود: اصلاحاتی را در راستای سیاست های قانون کار داریم که امیدواریم به نفع همه جامعه به ویژه کارگران باشد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه آموزش ها باید متناسب با احتیاج جامعه باشد، گفت: مطابق با آموزش ها جوانان جذب بازار کار می شوند. امکان دارد در گذشته در برخی از رشته ها نیروهای مازاد تربیت شده باشد، اما اکنون آموزش کاربردی و متناسب با احتیاج جامعه است.

وی با اشاره به مواد 15 و 16 (احیای استاد- شاگردی) در لایحه برنامه توسعه هفتم، اظهار داشت: در ویراش نهایی این مواد حذف شده است و در دستور کار نیست.

مرتضوی تاکید نمود: باید صبر کنیم تا برنامه هفتم ارائه، تا آنچه که مورد نقد است مطرح گردد.

وی با اشاره به اینکه بحث استاد شاگردی حلقه مفقوده تربیت نیروی ماهر است، گفت: اگر فرزندی می خواهد در کنار پدرش یا در کنار کارفرمایی در کارگاهی آموزش ببینید، در زمان دریافت آموزش حرفه نباید کارفرما را ملزم کنیم که طبق قانون کار حقوق پرداخت کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: اگر در جایی به طور مثال برخی از نهادهای حمایتی احتیاج به نیرو دارند و می خواهند اشتغال ایجاد نمایند، چنانچه خود نیروی کار تمایل و رضایت داشته باشد می تواند با حقوقی کمتر از قانون کار دستمزد بگیرد.

منبع: عصر ایران

به "وزیر کار: اصلاح قانون کار از دستور کار دولت خارج نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر کار: اصلاح قانون کار از دستور کار دولت خارج نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید