پیدا شدن اسکلت هزار ساله انسان!، عکس

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، راهنماتو نوشت: در استان هانام در شمال ویتنام بقایای اسکلت های انسان متعلق به 10000 سال قبل کشف شده است.

پیدا شدن اسکلت هزار ساله انسان!، عکس

در استان هانام در شمال ویتنام بقایای اسکلت های انسان متعلق به 10000 سال قبل کشف شده است.

این قدیمی ترین بقایای انسان است که تا به امروز در ویتنام کشف شده است. مدیر اداره فرهنگ، ورزش و گردشگری استان هانام، در یک نشست خبری گفته است: بقایای اسکلت انسان در جریان کاوش های در حال اجرا به وسیله موسسه باستان شناسی ویتنام پیدا شده است.

بر طبق گفته های مای ثان چونگ، باستان شناسان سه گور متعلق به بچه ها و بزرگسالان را به همراه اجساد افرادی، که در حالت قرارگرفته روی زانو دفن شده بودند، کشف نموده اند.

مای ثان چونگ می گوید: این نخستین باری است که بقایای 10000 ساله اسکلت انسان در ویتنام کشف شده است.

باستان شناسان علاوه بر بقایای اسکلت انسان پوسته های نرم تنان و استخوان های دندانی متعلق به جانوران کوچک را نیز در گودال های حفاری کشف نموده اند که احتمالا منابع غذای مردمان باستانی بوده است.

ابزارهای سنگی کشف شده در این محوطه خیلی بزرگ نیستند. نوع و ویژگی فناوری های این ابزارها نشان می دهد که این ابزارها منسوب به فرهنگ هوآ بین هستند که 15000 سال قدمت دارد و تا 2000 سال قبل ازمیلاد تا شمال ویتنام توسعه یافته بوده است.

باستان شناسان در طی کاوش های باستانی در دو غار در کیم بانگ مصنوعات و اشیاء قابل توجهی متعلق به عصر دیرینه ماقبل تاریخ را نیز کشف نموده اند.

این یافته ها شامل فسیل های حیوان و قطعاتی از طناب سفالی قهوه ای مایل به قرمز است که می توان آن ها را به فرهنگ دانگ سان منسوب کرد که در یک دوره تاریخی از 1000 سال قبل ازمیلاد تا قرن اول میلادی، در دره رود سرخ، واقع در شمال این کشور، شکوفا شدند.

برطبق موسسه باستان شناسی ویتنام، مصنوعات کشف شده در کیم بانگ را می توان به یک دوره تاریخی وسیع منسوب کرد که از اواخر دوران پلیستوسن تا اواخر دوران هولوسن، تقریبا بین 10000 تا 12000 سال قبل، را در بر می گیرد.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "پیدا شدن اسکلت هزار ساله انسان!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیدا شدن اسکلت هزار ساله انسان!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید