افزایش صد درصدی عملیات اجرایی راه آهن رشت - کاسپین

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، خبرنگاران/گیلان سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی، از افزایش صد درصدی عملیات اجرایی راه آهن رشت به منطقه آزاد انزلی اطلاع داد و گفت: شاهد افزایش عملیات اجرایی ظرف دو ماه گذشته بودیم.

افزایش صد درصدی عملیات اجرایی راه آهن رشت - کاسپین

سید مهدی نقوی در جریان بازدید از فرایند پیشرفت طرح ملی اتصال راه آهن سراسری رشت به منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه ظرف دو ماهه اخیر با تغییر مدل نظارتی و گسترش عملیات اجرایی پروژه، میزان پیشرفت در قطعه شماره هفت که ریل سراسری را به بندر کاسپین متصل می نماید، از 18 درصد به 45 درصد افزایش یافت، توضیح داد: بنابراین از نیمه بهمن ماه گذشته تا به امروز درصد رشد اجرای این طرح ملی با افزایش بیش از 100 درصدی همراه شده است.

وی با اشاره به اهمیت پروژه ملی اتصال این منطقه به خط ریل سراسری، اضافه کرد: بعد از تودیع اقتصادی کامل قدرالسهم سازمان در پروژه و تامین مصالح، اقدام به استقرار یک گروه از پرسنل و کارشناسان سازمان در محل اجرای این طرح در محدوده منطقه شده و با برقراری بازدیدهای میدانی، افزایش حجم، میزان، ساعت کاری و اجرای همزمان طرح از چند جبهه، به همراه همکاری بیشتر از تعهدات توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی، زمینه سرعت بخشی به فرایند احداث پروژه فراهم آمده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی توضیح داد: اجرای طرح ملی اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری کشور در ایستگاه پیربازار رشت، در دو قطعه شش و هفت در حال اجرا و تکمیل بوده و قطعه هفت که منتهی به مجتمع بندری کاسپین می گردد، به طول حدود 11 کیلومتر و با یک دهنه پل می باشد؛ پلی که با عبور از روی بزرگراه رشت - انزلی، نقش مهمی در مدیریت ترافیک قطار و خودروهای عبوری ایفا می نماید.

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور در آیین افتتاح و بهره برداری از طرح های منطقه آزاد انزلی و در نشست های مختلف ملی و بین المللی نسبت به تکمیل هرچه سریع تر این طرح ملی تاکید داشته و در این راستا دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه و معاونین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز در دو ماه گذشته از فرایند تکمیل این پروژه بازدید به عمل آورده اند.

راه آهن رشت به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی علاوه بر اهمیت ویژه در حمل و نقل کالایی و مسافر داخلی، باعث اتصال بنادر جنوبی به تنها منطقه آزاد شمال کشور شده و با تکمیل حلقه های زیرساختی کریدور شمال - جنوب و راستا ترانزیتی چین - قزاقستان - ایران، زمینه افزایش حمل و نقل کالا ما بین کشورهای حوزه اوراسیا و جنوب خلیج فارس از یک سو و چین با کشورهای جنوب و غرب آسیا می گردد. در نتیجه با بهره برداری از این پروژه شاهد توسعه مراودات فرامنطقه ای با موضوع منطقه آزاد انزلی و کشورمان، اشتغالزایی و درآمدهای ارزی بیشتر خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش صد درصدی عملیات اجرایی راه آهن رشت - کاسپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش صد درصدی عملیات اجرایی راه آهن رشت - کاسپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید