دلیل خاموش نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

به گزارش وبلاگ آژانس الکترونیکی، هر آشپزخانه ای با چند لوازم خانگی اصلی تعریف می گردد که ماشین لباسشویی ازجمله مهم ترین آن هاست. داستان خالی شدن سبد لباس های چرک در آخر هفته ها و شسته شدن همه لباس ها در عرض کمتر از یک ساعت، خبر از هنر تمام و کمال این دستگاه دوست داشتنی می دهد. حالا تصور کنید ماشین لباسشویی روشن نگردد، سروصدای غیرعادی فراوری کند یا از آن عجیب تر خاموش نگردد! این ایرادات می تواند هشدار یک اتفاق مهم در ماشین لباسشویی باشد. ما در تحریریه اتاق، قصد داریم در این مقاله به دلایل یکی از این ایرادات یعنی دلیل خاموش نشدن ماشین لباسشویی بپردازیم

دلیل خاموش نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

خاموش نشدن ماشین لباسشویی ممکن است خیلی ناگهانی اتفاق بیفتد ولی قطعاً صحبت از یک ایراد فنی است که علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی به شمار می رود.

در نظر داشته باشید وقتی صحبت از خاموش نشدن ماشین لباسشویی می گردد چهار قطعه مهم باید عملکرد منطقی بدون ایراد فنی داشته باشند:

  • موتور لباسشویی خوب کار کند.
  • تایمر ماشین لباسشویی ایراد فنی نداشته باشد.
  • برد ماشین لباسشویی کارایی مناسبی داشته باشد.
  • پمپ تخلیه درست و به موقع کار کند.

با ازکارافتادن هریک از این چهار قطعه بسیار مهم، ماشین لباسشویی عملاً کارایی خود را از دست می دهد و مصرف کننده را وادار می نماید برای آنالیز دقیق مشکل با یک کارشناس تعمیر باتجربه تماس بگیرد.

موتور لباسشویی دچار مشکل شده است و کار نمی نماید

گران ترین و اصلی ترین قطعه در هر ماشین لباسشویی، موتور است. بنابراین در صورت بروز هرگونه ایراد فنی ممکن است دردسرهای بیشتری به سراغ مصرف کننده بیاید که تعویض قطعه ازجمله جدی ترین آن هاست.

خوب است بدانید که موتورهای پیشرفته در لباسشویی های تازه مجموعه ای از سیم پیچ ها، خازن ها و قطعات الکتریکی دیگر هستند. با خراب شدن هر بخش موتور، علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی باید با حساسیت و دقت بیشتری آنالیز گردد.

برد ماشین وظیفه صدور دستورها را دارد، از روشن شدن تا انجام هریک از فرایندهای شست وشو و آبگیری، و اگر موتور لباسشویی عملکرد درستی نداشته باشد، تمامی دستورهای صادرشده از مرکز برد بدون اجرا می ماند و ماشین عملاً کار نمی نماید. این ضعف عملکرد می تواند شامل نیم سوز شدن یا حتی خرابی جزئی تعدادی از قطعات گردد.

ناگفته نماند که اگر موتور به صورت کامل خراب گردد، ماشین از همان ابتدا روشن نمی گردد و کار نمی نماید. بنابراین وقتی لباسشویی روشن می گردد و کار می نماید ولی خاموش نمی گردد یعنی موتور دچار ایراد فنی جزئی شده است.

مواردی هم وجود داشته است که موتور ماشین پس از چند ثانیه کار کردن، خاموش می گردد. اما فرایند شست وشو دوباره از سر گرفته می گردد. این شرایط هم نشانه خرابی موتور و علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی به شمار می رود که به علت اختلال در برد لباسشویی پیش می آید.

علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی، ایراد فنی در تایمر است

همان طور که بالاتر شرح داده شد، برد لباسشویی کنترل همه جانبه بر عملکرد ماشین دارد و تمامی فرایندهای آن باوجود برد انجام می گردد. برد زمان سنج یا تایمر با برد لباسشویی مرتبط است. بنابراین وقتی برد تایمر مشکل فنی داشته باشد، فرایند شست وشو در هر مرحله ای که باشد متوقف و باعث خاموش نشدن دستگاه می گردد. خبر خوب اینکه بروز ایراد فنی در برد تایمر ماشین لباسشویی در مقایسه با خراب شدن قطعات دیگر (موتور، پمپ تخلیه یا برد) دردسر کمتری دارد و برای تعمیر یا تعویض آن به صرف هزینه زیادی احتیاج نخواهد بود.

باید اضافه کنیم که برد ماشین لباسشویی در صورت بروز هرگونه ایراد فنی، دستور خاموش شدن تایمر را هم صادر می نماید. بنابراین شاید در نظر اول بتوان با کمی دقت متوجه خاموش نشدن لباسشویی ناشی از خرابی برد تایمر شد ولی راه چارهی قطعی برای تشخیص خرابی آن نیست.

وقتی مشکل در برد ماشین لباسشویی باشد

حتماً می دانید که برد در هر وسیله الکتریکی جزو اصلی ترین قطعه ها به شمار می رود. در ماشین لباسشویی هم به همین صورت است. بنابراین اگر برد دستگاه ایراد فنی داشته باشد درنهایت باید نسبت به تعویض قطعه اقدام کرد.

باید اضافه کنیم که فرایندهای شست وشوی زیر با هنرمندی این قطعه مهم انجام می گردد:

  • مخزن آب ماشین را پر می نماید.
  • فرایند شست وشو آغاز می گردد.
  • وقفه های منظم بین مراحل شست وشو ایجاد می نماید.
  • فرایند آبگیری لباس ها را کنترل می نماید.

ناگفته نماند در صورت بروز هرگونه ایراد فنی در برد ماشین، ازآنجایی که مشکل با آموزش های اولیه قابل تشخیص و برطرف کردن نیست، ضروری است حتماً از یک متخصص تعمیر ماشین لباسشویی حرفه ای برای آنالیز مشکل پیچیده این قطعه یاری گرفت.

علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی خراب شدن پمپ تخلیه است

یکی دیگر از رایج ترین دلایل خاموش نشدن لباسشویی، ایراد فنی پمپ تخلیه است. تشخیص این مشکل در مقایسه با علل دیگر ساده تر و سریع تر انجام می گردد.

باید اضافه کنیم که پمپ تخلیه کار خالی کردن آب وان ماشین لباسشویی را انجام می دهد. این کار درواقع بخشی از مراحل خاتمهی فرایند شست وشو است. در نظر داشته باشید مرحله آبگیری و خشک کن لباسشویی زمانی آغاز می گردد که آب اضافه به طور کامل تخلیه گردد.

با این اوصاف فرایند شست وشو بدون هیچ گونه مسئله ای ادامه دارد ولی با رسیدن به مرحله آبگیری یا تعویض آب ماشین، چون پمپ تخلیه مشکل دارد، آب به درستی خالی نمی گردد یا فرایند تخلیه خیلی بیشتر طول می کشد.

با توجه به شرحات ارائه شده در خصوص دلایل خاموش شدن ماشین لباسشویی، معین است که برای برطرف این مسائل حتما باید از متخصصان مجموعه ها و نمایندگی های معتبر یاری بگیرید. برای آنکه در شناسایی این مجموعه ها پیروز عمل کنید، بهتر است مقاله تعمیرگاه های معتبر تعمیر ماشین لباسشویی باید چه ویژگی هایی داشته باشند از وب سایت مثلث آنلاین را مطالعه نمایید.

◄ نکته: گاهی گرفتگی در جهت تخلیه آب لباسشویی باعث عملکرد بد پمپ تخلیه می گردد. بنابراین بهتر است در معاینات دوره ای ماشین لباسشویی این نکته ظریف را در نظر گرفت. شاید با شناسایی گرفتگی، دیگر احتیاج به تعویض پمپ تخلیه نباشد.

راه چاره جلوگیری از خاموش نشدن ماشین لباسشویی چیست؟

برای مدیریت هزینه ضروری است در دوره های 6 ماهه یا یک ساله نسبت به سرویس ماشین لباسشویی و عیب یابی آن اقدام کرد. درواقع بسیاری از ایرادهای فنی در این وسیله الکتریکی بسیار پرمصرف، با رعایت همین ظریف کاری هوشمندانه قابل شناسایی و پیشگیری است.

شایان ذکر است که روش مصرف، تعداد دفعات کار با لباسشویی و روش مراقبت از آن نقش معین کننده ای در عمر مفید ماشین دارد. بنابراین پیش از آنکه کارشناس این نکته را تذکر بدهد، از به خاطر سپردن این اصل مهم غافل نباید بود.

مهم: نوسانات برق یکی از شایع ترین دلایل خرابی است که اجتناب از آن تقریباً ممکن نیست.

خاتمه بخش

ماشین لباسشویی ازجمله لوازم خانگی بسیار پرمصرف و البته گران قیمت در هر کاشانه ای به شمار می رود. بروز هرگونه ایراد فنی در آن، اسباب نگرانی و مشغله فکری را برای مصرف کننده امروز ایجاد می نماید.

از بین مسائلی مثل روشن نشدن، فراوری سروصدای غیرعادی و خاموش نشدن ماشین لباسشویی، مورد آخر ازجمله موارد عجیبی است که در صورت ناآشنایی با قطعات اصلی ماشین، ضروری است برای آنالیز علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی حتماً از یک کارشناس تعمیر باتجربه و ماهر یاری گرفت.

ایراد فنی در چهار قطعه اصلی موتور، برد، پمپ تخلیه یا برد تایمر می تواند علت خاموش نشدن ماشین لباسشویی باشد که کارشناس با ارزیابی دقیق هر قطعه متوجه مشکل می گردد و برای برطرف کردن آن اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

برای مطالعه بیشتر در خصوص ماشین لباسشویی ال جی و بوش و ایرادات آن ها، مقاله مهم ترین ایرادات ماشین لباسشویی های ال جی و بوش را دنبال کنید.

منبع: اتاق

به "دلیل خاموش نشدن ماشین لباسشویی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل خاموش نشدن ماشین لباسشویی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید